Hoelang duurt herstel ziekenhuis ingeklapt long?

Hij heeft een drain gekregen voor een ingeklapte long (rechter, volledig, alleen lucht en lucht onder de long gekomen, 27, lang en dun, zware roker).
Hij ligt nu al zes dagen in het ziekenhuis, heeft een dikkere drain gekregen. 2 dagen geleden röntgenfoto zag er goed, alleen de onderkant nog een beetje.

Moet hij nog een week in het ziekenhuis blijven? Nog een paar dagen? Maandag? Zondag

Op internet lees je alleen maar negatieve verhalen. Zijn er ook goede verhalen?
Waar kunnen we rekening mee houden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Ziekten
3.3K
fremar
4 jaar geleden
dit mag je met de behandelende dokter bespreken

Antwoorden (1)

Dit lees ik in de bron van het Longfonds
-----------------------------------------------------
Er zijn verschillende behandelingen:
Is uw long ver ingeklapt, dan plaatst de arts een drain. U krijgt dan een plastic buisje die via uw borst wordt aangebracht. Deze voert lucht en vloeistof uit uw borstholte af en blijft drie tot vijf dagen zitten. Voor deze behandeling moet u naar het ziekenhuis. U krijgt een lokale verdoving. De arts kan ook met een naald eenmalig lucht of vloeistof uit de holte halen. Het ‘lek’ in de vliezen herstelt meestal vanzelf.

Hoe lang duurt het Herstel?
Het verschilt per persoon hoelang het duurt voor een klaplong genezen is. U moet de eerste maanden rust houden. Er is een aantal dingen die u een tijdje beter niet kunt doen, zoals niet vliegen en sporten.
(Lees meer over wat u zelf kunt doen in de bron.)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
De vraag is hoelang is het ziekenhuis niet het herstel thuis @jodokus52
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat verschilt per persoon @ronron1212. *De drain blijft 3 tot 5 dagen in de borstholte zitten.*
De behandeling duurt niet bij iedereen even lang. Daarna zal niet iedereen even snel genezen onder toezicht/in het ziekenhuis. Bij de een gaat het dus sneller dan bij de ander omdat de behandeling korter of langer duurt.
Zoveel is duidelijk.