Wat is het verschil tussen een hartaanval en een hartinfarct?

Vraag spreekt voor zich denk ik.

7 jaar geleden
in: Ziekten
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als een woord is hartaanval platter dan hartinfarct. Dus de minister heeft een hartinfarct en zijn chauffeur een hartaanval. En voor de minister is de hartaanval van zijn chauffeur mogelijk dodelijk terwijl omgekeerd de chauffeur de minister dan redden door zeer snel te handelen. En alleen zijn eer kwijt is als de minister overlijd. Behalve als hij woont in een land met de doodstraf.

Het beste antwoord

Het betekent hetzelfde.

Hartinfarct - Medicinfo
www.medicinfo.nl/bka_4_6_0_0_0_0
Bij een hartinfarct of hartaanval krijgt het hart te weinig zuurstof doordat de bloedtoevoer naar dat deel is afsloten.

hartaanval
De term hartaanval wordt vaak gebruikt voor de diagnose hartinfarct. Een hartinfarct wordt veroorzaakt door een afsluiting van één of meer bloedvaten rondom het hart. Hierdoor krijgt een deel van de hartspier langdurig te weinig bloed en dus te weinig zuurstof. Door het zuurstoftekort sterft een deel van de hartspier af (hartinfarct). Het hart po...
Gevonden op http://www.dokterdokter.nl/encyclopedie/overzicht
HARTAANVAL

1) Attaque 2) Hartinfarct 3) Hartverlamming 4) Infarct
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/HARTAANVAL/1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus er is alleen taalkundig verschil tussen. Verschil in klank, gebruik, herkomst, maar niet in de betekenis.