kan je roken met een keelontsteking?

Ik heb nu al een paar dagen keelontsteking en sinds gister anti biotica wanneer kan ik weer roken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
45.4K
Ivana
10 jaar geleden
Natuurlijk kan dat en natuurlijk is dat DOM.
Reddie
10 jaar geleden
@Ivana , ++

Antwoorden (4)

Het beste dat je kan doen is geheelonthouden (zowel niet meer roken als geen alcohol meer te drinken) tot de keelontsteking volledig genezen is en je géén antibiotica of andere medicijnen meer moet nemen.

Als je ziek bent dan is de weerstand van je lichaam aangetast. Hierdoor kan je lichaam jouw niet meer beschermen tegen (alledaagse) microben of bacteriën die het dagelijks te verduren krijgen. Een eenvoudige keelontsteking kan dan leiden tot andere ziektes of ontstekingen en daardoor gaat de bal aan het rollen. Als je weerstand dus veel lager is dan is roken een nog grotere belasting voor je lichaam dan het al was. Je lichaam wordt dan nog zwakker en gevoeliger voor 'dreigingen.'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je blijft roken is de kans groot dat het steeds zal terugkeren. Dat komt, omdat een van de oorzaken van keelonsteking roken is. Je irriteert daarmee constant je luchtwegen. Drink genoeg en zuig op iets, dat zal het proces versnellen. Neem altijd contact op met je huisarts als het langer dan een paar dagen duurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige gevallen van keelontsteking worden veroorzaakt door irritatie van de luchtwegen: overmatig alcoholgebruik, roken, giftige dampen of vervuilde, droge of stoffige lucht.

Behandeling: o.a. niet roken en geen alcohol gebruiken.

Bekijk de bron eens als je wilt, daar staan nog meerdere dingen die je zouden kunnen helpen bij de behandeling.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je je kuur hebt afgemaakt, en je hebt geen last meer van je keel, een aantal dagen wachten met roken of minder roken dan normaal (en eventueel daarbij langzaam weer opbouwen naar hoeveel je normaal rookt, wanneer je daar behoefte aan hebt).

Maar het beste is en blijft uiteraard om helemaal niet te roken. Dan heb je ook minder kans dat de klachten terugkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat dacht je van gewoon stoppen? Je kan nu sowieso een paar dagen niet roken. Na 3 dagen is alle nicotine uit je lijf. In principe ben je dan niet meer verslaafd. Je moet het alleen door willen zetten.