iemand ervaring? moet ik wachten tot er nieuwe medicijnen in nederland komen voor darmzweren

een paar maand geleden is mijn baarmoeder weggehaald met eierstokken en baarmoedermond liep al bij de chirurg voor darmzweren ook al een keer poliepen weggehaald ik kan kiezen of een stuk darm laten verwijden of nog 8 weken wachten of misschien die nieuwe medicijnen in nederland worden toegelaten zodat ik die eerst kan uitproberen ik loop hier al meer dan een jaar mee ook veel medicijnen die ik nu gebruikt ik pas goed op met wat ik eet en drink mijn buik is s
avonds erg gezwollen wat pijn geeft aan litteken van vorige operatie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Jij bent de enige die kan aangeven of je pijn dusdanig is of je die 8 weken kan wachten. Je artsen hebben er blijkbaar vertrouwen in dat er geen dringende reden is om uitsluiten voor het verwijderen van een stuk darm te kiezen omdat ze je ook de mogelijkheid geven om nog te wachten op die medicatie.

Heel veel sterkte met je keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zit bepaald niet in de prettigste fase van je leven. Uiteindelijk moet je zelf een keuze maken maar als er een redelijke kans is dat die medicijnen werken en vergoed worden dan lijkt 8 weken me te overzien. Drink je 's morgens twee of drie glazen water? Dat zorgt ervoor dat de ontlasting minder indroogt in de dikke darm waardoor extra irritatie voorkomen wordt.