Iemand n middeltje/oplossing tegen zure oprispingen? Nee, geen pilletjes en tabletgekheid!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (13)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, slecht advies. Dit moet je juist niet doen. Dan wordt de maag actiever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het eens met Som.
Melk lijkt mij ook geen goed idee om te drinken tegen zure oprispingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
melk uit de fles/pak misschien. Verse melk (van de koe/boer) werkt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
? Het gaat om de melkeiwitten, die zetten aan tot productie van alleen maar meer maagsap. Deze melkeiwitten zitten in flessen, pakken en ook in de melk bij de boer.
Daar heb ik soms last van, bij mij helpt spa rood enorm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleinere maaltijden eten. De hoeveelheid eten mag hetzelfde blijven, maar beter verdelen dus.

Een groot glas water drinken.

Stoppen met roken/meeroken.

Geen strakke kleding meer dragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Liever ook geen gefrituurde producten meer eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Medicijnen kunnen echt wel helpen en zijn geen gekkigheid. Als je er heel erg last van hebt kan je beter bij de huisarts langsgaan om advies, want als je steeds zure oprispingen krijgt tast dat de slokdarm aan. Dan zou ik liever medicijnen willen.

Drink echter geen melk, dat stimuleert de vorming van maagsap.

Je kunt het in de voeding proberen door kleine beetjes te eten, vooral langzaam eten, goed te kauwen, minder vet eten, geen chocolade, koffie, thee, koolzuurhoudende drank, alcohol, sinaasappelsap (dus eigenlijk water drinken).

Toegevoegd na 3 minuten:
Stress is trouwens een belangrijke factor bij het veroorzaken van oprispingen.

Verder kan je last van een maagzweer hebben, dat door een bacterie wordt veroorzaakt. Ook hiervoor moet je naar de huisarts.

Verder komt het ook voor bij zwangere vrouwen en die krijgen dan vaak een middel voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer goed @Som
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een prima en compleet antwoord +1
Als je het hebt drink dan een groot glas water.

Als je het vaak hebt dan heb je een spijsverteringsprobleem. Hier vind je dan een aantal leefregels, die pilletjes en drankjes overbodig zouden kunnen maken:

http://www.e-gezondheid.be/maagzuur-zure-oprispingen-tips-die-helpen/maagzuur-gastro-oesofageale-reflux-gor-zuurbrand-13-174-14859.htm

Het hoeft niet altijd van de maag te komen.
Het kan ook komen van zure bijproducten uit de darmen.
Naast een basisbehandeling van de darmen kunnen deze zuren worden tegengegaan door o.a. natriumbicarbonaat, calcium, kalium, magnesium. Deze zijn via een goed voedingssupplement op eenvoudige wijze voldoende binnen te krijgen. Ook is het aan te raden voldoende groenten te eten.

http://www.circadian.nl/maagzuur/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beschuitje een droog koekje
ronron1212
13 jaar geleden
Naast alle bovenstaande tips: Op onderzoek uitgaan waar je zo op reageert. Het zou best wel eens een heel simpel dagelijks voedingsmiddel kunnen zijn waar je op reageert.

Bij mij bleken het na jarenlang maagpijn, oprispingen, tobben en denken dat ik stress had (en dat kreeg ik er wel een beetje van) de pinda's te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin sowieso met het vermijden van bepaalde zaken zoals sterk gekruid voedsel,alcohol,koffie,tabaksrook en,in mijn geval,ook melk,deze laatste lijkt in eerste instantie juist te helpen,maar het wordt daarna juist erger.

Natuurlijke middeltjes die heel goed kunnen helpen,dat moet je eerst even voor jezelf uitvogelen,zijn:
* Aardappelsap,zelfgeperst of uit de natuurvoedingswinkel.
* Molkosan van Dr.Vogel,dat lijkt raar omdat dat ook zuur is,maar het werkt wel,het zet een enzym in werking die de zuurproductie in je maag afremt.
* Een flinke schep honing.
* Kamillethee met honing of nog beter lavendelthee met honing,lavendel is een maagkruid met een rustgevende werking en heeft dus een dubbel effect.
* Een eetlepel klei opgelost in een glas lauw water,ze kunnen je verder helpen in de natuurvoedingswinkel want het lijkt me niet zo slim om met een schepje het boerenland op te gaan om klei te verzamelen.
* Wat erg goed helpt is magnesium,ook te koop in de natuurvoedingswinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer de oorzaak te achterhalen in plaats van alleen richten op de bijverschijnselen. Mogelijk hoef je dan uiteindelijk niets te slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je te dik bent, zou afvallen kunnen helpen.
Draag geen strakke kleding of broekriem.
Eet u grote porties, dan zou u kunnen proberen wat vaker een kleinere te nemen.
Drinkt u koolzuurhoudende dranken, dan zou dat een oorzaak kunnen zijn.
Vet eten en zuivelprodukten stimuleren de zuurproductie in de maag, houdt daar ook rekening mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pepermunt.
13 jaar geleden
zuiveringszout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal gaan oprispingen samen met maagklachten, een glas cola wil helpen. Klinkt raar maar ik zelf heb hier veel baat van. Sterkte!