is tandenpoetsen in de ochtend onzin ?

je poetst in je avond je tanden dus mij werd verteld dat het onzin is om ook nog in de ochtend te doen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij het prettigst vindt! Als jij het lekker fris vindt om 's ochtends je tanden te poetsen: doen. Heb je er geen zin in: niet doen.

Antwoorden (10)

Alleen al voor de geur in je mond lijkt het me wel prettig. Ik ga er ook wel vanuit dat je 's ochtends nog wat eet en vervolgens je tanden poetst. En niet al voor het eten gaat poetsen, dat lijkt me inderdaad onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter vóór het eten poetsen. Tanden poetsen doe je om de bacteriën eraf te poetsen. Door het eten daalt de ph in de mond (zuur) en als je direct na het eten poetst is de glazuurlaag door de lage pH waarde kwetsbaarder. Of je moet een half uur wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm... dat wist ik niet. Dat verteld mijn tandarts trouwens ook niet. Beetje raar. Maar het lijkt mij dat na het eten poetsen sowieso wel de bedoeling is toch? Maar dan dus een half uur later blijkbaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd even wachten tussen eten en poetsen ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@som, ik ben het met je eens, zo heeft onze tandarts het ook geleerd. Mijn kinderen poetsen ook hun tanden zodra ze zijn opgestaan, en dus nog vóór het ontbijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mijne ook. Na het ontbijt kan wel, maar dan moet je een half uur wachten. Dat is meestal niet handig. Dat geven enkele antwoordgevers ook aan.
Er blijven altijd bacteriën in je mond aanwezig ook nadat je 's avonds je tanden hebt gepoetst. En die werken de hele nacht en daarom moet je ook 's ochtens je tandenpoetsen.

Maar voornamelijk is het omdat je 's ochtens ontbijt en dat je na je ontbijt even je tandpoetst.

Je moet niet altijd alles geloven wat anderen vertellen maar ook zelf ervaren en nadenken. Want je kunt niet beweren dat als jij 's ochtens wakker wordt dat je nog lekker fris en fruitig uit je mond ruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, naar mijn idee is dat geen onzin. ik denk dat er niet voor niks staat op iedere tandpasta en bijna elke tandarts je verteld minstens 2 keer per dag je tanden poetsen.

Mij lijkt het dan logisch 's ochtends en 's avonds.
's ochtend hebben de meeste mensen een droge mond. en dat veroorzaakt een penetrante geur uit je mond.

ik hoop dat je hier iets aan hebt
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste je tanden 3x per dag poetsen.

Omdat na elke keer als je iets eet, er weer voedselresten op en tussen je tanden blijven zitten waar zich bacteriën graag mee voeden. Dit veroorzaakt plaque.

Daarom is het verstandig om je tanden 's ochtends na het ontbijt te poetsen, anders blijven de etensresten de hele dag op en tussen je tanden zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zou je je tanden moeten poetsen na iedere maaltijd.

Dus in de ochtend na het ontbijt.
's middags na de lunch
's avonds na het eten.
En dan nog voor het naar bed gaan, om de boel goed
schoon te maken en vooral tandplak te verwijderen.

In de ochtend doe je het ook voor het frisse gevoel,
een frisse adem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja psies,

De bedoeling van tandenpoetsen is natuurlijk dat de bacteriën en zuren je glazuur niet aantasten. Als je voor je gaat ontbijten je tanden gaat poetsen wat gebeurt er dan;
Je poetst een beschermlaagje van het glazuur van je tanden. Daarna ga je eten, komen zuren en bacteriën in je mond wat je glazuur nog wat zachter maakt en dus verder gaat met de aantasting van je tanden. Je tanden hebben daardoor een extra aantasting ondergaan omdat je voor je ging eten je tanden hebt gepoetst.

conclusie eerst eten dan 20 tot 30 min wachten(na eten wordt dus je glazuur wat zachter en 20-30 min heeft zich dit weer redelijk hersteld) dan tanden poetsen en voila de dag kan weer beginnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik poets altijd wel 's ochtends, dan zijn mijn tanden tenminste wat witter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen last wil hebben van mensen dicht om je heen 's ochtends?....:) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is geen onzin, als je bijvoorbeeld gedronken hebt of wat pittigs gegeten hebt kan je dat meestal bij je zelf niet ruiken maar personen om je heen wel dus alleen daarvoor is het beter om je tanden te poetsen in de ochtend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je ook je tanden poetst, het is nooit onzin.