Is er een alternatief voor wc-papier voor het schoonmaken van de kont?

Ik vind het zo ouderwets er moet tegenwoordig toch wel een betere, meer hygiënische manier zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Ja, het Japanse toilet. Japanners hoeven hun handen niet meer uit de mouwen te steken om hun kont schoon te krijgen. Althans, niet veel. Dat gebeurt met een druk op de knop. Op een gemiddeld Japans toilet zitten meer dan tien verschillende knopjes, allemaal met een andere functie.

Het idee is vrij eenvoudig: gewoon afspoelen. Met een kleine "hogedrukreiniger" wordt de anus helemaal schoon gespoten. Dit scheelt miljoenen tonnen aan CO2 en het waterverbruik is te verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

google even bij ahab, die verkoopt billenwassers, ik had het pas willen beantwoorden over die w.c.'s in Azie, maar toen was de vraag weggehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt natuurlijk ook vochtig toiletpapier. De stoffen die daaraan toegevoegd zijn, zullen vast een stuk hygienischer zijn. En dan zijn er nog mensen die een bidet een uitkomst vinden. Het is maar net wat je voorkeur heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na gebruik van deze doekjes niet in de wc goeien. Deze zijn een crime voor de waterzuiveringsinstalaties en een groet kostenpost deze te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, ik gooi ze wel in het toilet, maar ik ben mij bewust van de problemen. Ik rijd ook auto, terwijl ik weet dat dat eigenlijk niet zou moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knuppel: zodra je riool verstopt raakt zul je ontdekken waarom je die doekjes echt niet in de plee moet gooien tenzij er uitdrukkelijk op de verpakking staat dat dat kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal wel uitkijken bij gebruik van deze doekjes, je kan allergisch zijn voor de stoffen die erin zitten en dat resulteert zich in jeuk en andere ongemakken.
Een toilet met een sproeistangetje waarmee je je billen kunt afspuiten bestaat al. Ik denk dat de eerste antwoorder dat ook bedoelt. Je kunt zo'n billensproeier ook in je toilet inbouwen, zie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook babydoekjes tegenwoordig. Dat zijn doekjes die licht vochtig zijn en er zit een licht geurtje op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een billendouche helpt niet, tenzij met je hand (met zeep) je billen wast. Indische Nederlanderrs gebruiken een fles (botol cebok)

Ik heb een billendouche die is aangesloten op 40 graden water, maar niks hoor. Afvegen met papier of met een washandje blijft noodzakelijk.

De beste manier is nat wassen( douche of fles) en daarna wassen met een washandje met zeep, en het washandje daarna in de wasmand te gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek hier maar een mooi volautomatisch toilet uit! Ik ken gehandicapten die zo'n toilet gebruiken, super!

Toegevoegd na 16 seconden:
http://sparkling-bidet.com/producten.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net als sommige turken in turkije. met water en een bakje en je handen.. wel goed ontsmetten erna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volop alternatieven. Van een simpele sproeier tot een luxe douche wc met alle functies. www.bidetdouche.nl