Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is ongezonder: je raam vaak open als je bij een weg woont (grote stad) of je raam altijd dicht?

Als je vaak thuis zit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

je moet zowiezo elke dag even luchten.
ik denk dat je dan het beste smorgens vroeg de ramen een halfuurtje open kan doen., nog voordat het zo druk is op de weg.
en tegen spitstijd doe je de ramen weer dicht.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je huis heeft toch een voorkant en en achterkant. Als je nu aan de andere kant van je huis dus niet aan de weg zijde een raam openzet zal je veel minder last hebben.

Toegevoegd na 53 minuten:
De lucht hangt wel in de gehele omgeving maar aan de kant van de weg is het rechtstreeks vanaf de weg.
Aan de achterkant is dat toch echt wel een stuk minder.
Het is net wat je wil of alles dicht. Verhuizen is ook een mogelijke optie.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Fijnstof komt ook door luchtroosters heen, en eventuele kieren in ramen en deuren!

Ik denk dat het alleen uitmaakt als je langs een hele drukke weg woont, waar flink door gereden wordt!

Leven in een grote stad zal wel ongezonder zijn, dan leven in een dorpje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ramen dicht en veel groene planten in huis
(Lees meer...)
sterredag
13 jaar geleden
Zelf woon ik langs een redelijk drukke weg aan de rand van het centrum. Ik heb aan de straatkant zelden het raam open, meer om het verkeersgeluid te beperken. Aan de achterkant heb ik bijna altijd een raam open. Misschien voor jou een ook een optie, staartkant gesloten houden, achterkant open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding