Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe regelt je lichaam dit?

Als ik ga winkelen of niet zo erg lang ergens heenga moet ik nodig plassen als ik thuiskom. Gisteren waren wij van 13.00u tot 21.30u naar Sail. Al die tijd hebben wij niet geplast en moesten ook niet nodig. Toen ik thuiskwam had ik wel aandrang maar stond echt niet op knappen. Hoe regelt je lichaam dat je het zo lang kunt ophouden als je weet dat er niet direct een WC beschikbaar is, terwijl je het haast niet meer houdt ls er wel een beschikbaar is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
796

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je veronderstelling klopt niet, je kan ook heel nodig naar het toilet moeten als er geen wc in de buurt is.
Misschien had je gisteren niet veel gedronken waardoor je zo lang niet hoefde te plassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik héél nodig moest terwijl er geen toilet in de buurt was. zelfs zo erg dat ik op een fesitival bijvoorbeeld of ergens langs de snelweg een bosje heb opgezocht. (om achter te gaan zitten) :-) misschien komt het eerder door dat wanneer je ergens bent waar veel te zien/beleven is, je afgeleid bent en niet denkt aan dat je eigenlijk moet. dat lijkt me een meer logische verklaring.
Waarschijnlijk was jouw aandacht p heel andere dingen gericht en heb je niet één keer gedacht aan de mogelijkheid, dat je misschien moest plassen. Ik kan je verzekeren,dat als je moet plassen je lichaam je een (dringend) seintje geeft,waar je ook bent op dat moment.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan niet anders bedenken dat je waarschijnlijk niet veel hebt gedronken want als je blaas vol is geeft die heus een seintje en op de duur gaat het zelfs zeer doen .

zelf was ik vandaag 5 uren onderweg en weinig gedronken maar moest toch 2x opzoek naar een toilet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vochtverlies van je lichaam ontstaat niet alleen door urineren.

Ook d.m.v. transpireren raakt het lichaam veel vocht kwijt.

Wellicht heb je heel weinig gedronken en heeft het overtollige vocht, alsmede de afvalstoffen, je lichaam d.m.v. zweten verlaten.

Of je al dan niet 'nodig moet' hangt niet af van het feit of er een toilet in de buurt staat.

Vol is vol bij je blaas. En als die vol is..MOET je er gewoon vanaf.


Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding