Mijn bloeddruk is altijd veel de laag. Hoe houd ik deze standaard hoger?

Mijn gemiddelde bloeddruk is 82/49
hoe houd ik deze hoger.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is wel erg laag.Ik heb zelf ook een hele lage bloeddruk en met tijd en wijlen zo laag dat er medicatie aan te pas moet komen,Midodrine.Wat je zelf kunt doen,geen cafeïne,geen alcohol,veel water drinken(uitdroging kan lage bloeddruk veroorzaken en/of verergeren),veel zout is nooit goed je kunt beter zoethout kauwen,dit werkt op de goede manier in op de nieren door het natuurlijke hormoon aldosteron.En toch maar even naar de huisarts hoor,82/49 is absurd laag.Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met deze waarde zou ik even naar de huisarts gaan en daar advies te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat meer zout gebruiken heeft een goede invloed op te lage bloeddruk
fremar
13 jaar geleden
mijn moeder had ook vaak lage bloeddruk
ze at eens per week paarderookvlees op brood en elke dag wat zoute drop, en dronk bouillon met meer zout toegevoegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er nu tijdens mijn zwangerschap ook last van, de verlosk. zei dat ik gerust wat zoute dingen (hoeft niet veel te zijn) kan gebruiken zoals: drop, soep etc.