Waarom ruikt urine soms naar wijn, terwijl ik geen wijn drink?

Toegevoegd na 17 minuten:
Het ruikt al zoete witte wijn. Heel fruitig.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In je reactie schrijf je dat het ruikt als zoete witte wijn; dan zeker even naar de huisarts. Zoet ruikende urine kan namelijk een symptoom van diabetes mellitus zijn. Daar komt zelfs de naam van dit type diabetes vandaan: 'mellitus' betekent honing, het verwijst naar de zoet ruikende en smakende urine waarmee oorspronkelijk de diagnose werd gesteld. Ik schrijf dit niet om je bang te maken, en het kan uiteraard ook iets anders zijn, maar het is wel belangrijk om even naar te laten kijken.

Nou kijk, dat is dan ruikt beetje naar gist. Kan ook gebeuren met sommige brood bijvoorbeeld.

omdat je er aan ruikt ik heb wel gekkere wijntjes genuttigd!

als je weinig hebt gedronken de vorige dag en je de volgende dag je eerste urine wegbrengt,kan het zurig ruiken.ik neem aan dat je de eerste plasbeurt bedoelt.meer drinken word je urine wateriger van en ruikt t ook niet zo.

Wijn ruikt zoet. En je urine kan ook zoet gaan ruiken wanneer je een blaasontsteking hebt. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het zijn de eerste symptomen. Hou het in de gaten en ga desnoods naar de huisarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100