Waarom ruikt urine soms naar wijn, terwijl ik geen wijn drink?

Toegevoegd na 17 minuten:
Het ruikt al zoete witte wijn. Heel fruitig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor wijn? Volle rode wijn, droge (zure) witte wijn, zoete wijn? Als je urine zoetig ruikt, kun je beter even naar de huisarts, dat is namelijk geen goed teken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoete witte wijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaakt het ook nog naar wijn?
Dan kun je er een handeltje in beginnen...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha...goeie

Het beste antwoord

In je reactie schrijf je dat het ruikt als zoete witte wijn; dan zeker even naar de huisarts. Zoet ruikende urine kan namelijk een symptoom van diabetes mellitus zijn.

Daar komt zelfs de naam van dit type diabetes vandaan: 'mellitus' betekent honing, het verwijst naar de zoet ruikende en smakende urine waarmee oorspronkelijk de diagnose werd gesteld.

Ik schrijf dit niet om je bang te maken, en het kan uiteraard ook iets anders zijn, maar het is wel belangrijk om even naar te laten kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en te ruiken...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar ik ook het eerste aan dacht. Al komen daar meer verschijnselen bij kijken. Vaak plassen, vermoeidheid dorst, slaperig en een droge tong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar niet ieder symptoom hoeft tegelijkertijd voor te komen. De zoete urine lijkt me voldoende om een bezoekje aan de huisarts te rechtvaardigen. Wel goed dat je deze symptomen opschrijft, dan kan raamklaza zien of hij meer herkent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet wel vaker plassen merk ik, maar ik drink ook best veel. Slaperig niet echt, droge tong ook niet echt... Lijkt het niet te zijn. Het was maar 1 dag dat het zo rook, nu is het me nog niet opgevallen. Ik ga er ook niet expres aan ruiken :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, één dag? Ik had het opgevat als vaker. In dat geval kan het ook iets zijn dat je hebt gegeten. Maar hou het wel in de gaten!

Andere antwoorden (4)

Nou kijk, dat is dan ruikt beetje naar gist. Kan ook gebeuren met sommige brood bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat toch over urine niet over brood-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een +, om die minnetjes te compenseren. en Djimme, waarom geef je een min als je het niet snapt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat een waardevol antwoord per definitie een begrijpelijk antwoord moet zijn? Of is dat te logisch gedacht? Waarom een plus om onderbouwde minnetjes te 'compenseren' bij een 'antwoord' dat niet eens antwoord geeft op de vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de gist in de brood is natuurlijk. Dus dan eet je de brood, en dan doet de urine, die kan dan ruiken naar de gist. En dat dan dat ruikt dezelfde als de wijn. Dus. De antwoord is de goede antwoord op de vraag. De urine die doet ruiken naar de wijn vanswegen de brood die je eet en dat dat dan komt door de gist. Begrijpelijk lezen mensen, dat is dat op de school toen vroeger dat je dat leerde.
omdat je er aan ruikt ik heb wel gekkere wijntjes genuttigd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je weinig hebt gedronken de vorige dag en je de volgende dag je eerste urine wegbrengt,kan het zurig ruiken.ik neem aan dat je de eerste plasbeurt bedoelt.meer drinken word je urine wateriger van en ruikt t ook niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik drink 2 liter water en 1 liter melk op een dag, ik denk dat te weinig drinken niet het probleem kan zijn. De geur was niet al 's ochtens, ook 's avonds heb ik het gemerkt.
Wijn ruikt zoet. En je urine kan ook zoet gaan ruiken wanneer je een blaasontsteking hebt. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het zijn de eerste symptomen.

Hou het in de gaten en ga desnoods naar de huisarts.