vooral door een optimistische levenshouding!
verder tellen mee voldoende rust, goede voeding en drinken en een gezond sexleven zou mooi zijn hierin.

Toegevoegd na 2 minuten:
opgepast voor stress-situaties
zijn niet te voorkomen, hoeft ook niet:
een gezonde dosis stress is onontbeerlijk overigens.
zoek dus balans. tussen spanning en ont-spanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin de dag met mediteren. Sluit de dag er ook mee af.
Je voelt je als herboren en klaar om de hele wereld aan te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nienke-vrouw, dat kan een mens niet...
Een topprestatie lever je maar eens in de zoveel tijd, nadat je keihard hebt gewerkt/getraind om die prestatie te kunnen leveren.

Als je elke dag je met 'hart en ziel en hachie' inzet om je werk zo goed mogelijk te doen, en nergens de kantjes af te lopen, en niets op te schuiven naar 'morgen' of 'later', dan zet je jezelf al genoeg onder druk, zéker als je ook nog af en toe iets in je huisje wil schoonmaken/bijhouden/ mooimaken, en ook nog voor jezelf zorgen door elke dag iets warms te maken voor jezelf.

Een topprestatie verdient een medaille, dus aandacht en waardering en respect en misschien dankbaarheid, en dat laadt je dan natuurlijk enorm op.

Maar je dagelijkse 'beste inzet' krijgt die aandacht-van-buiten niet of zelden of te weinig.
Weet voor jezelf, welke prestatie je vandaag geleverd hebt, en wees blij met jezelf, en als het eens een dag niet zo geweldig loopt, beloon jezelf dan met een warme douche of bad, een leuk tijdschrift, of een lekker calorieënbom-toetje...buiten regent het ook af en toe, of waai je van je fiets, of het weer is op andere wijze niet helemaal zoals je het graag gehad had...zo gaat het met je dagelijkse dagen ook : af en toe zit er eentje gewoon superlekker, en soms zou je de dag bij thuiskomst gelijk door de plee willen spoelen....

Wees wat liever voor jezelf, je bent maar een mens, en niet superwoman......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
beste antwoord op deze vraag! +1 je krijgt alleen maar stress van proberen alles perfect te doen.
door iedere dag positief te beginnen met de woorden.we gaan t doen vandaag.lukt t niet gewoon nog n keer proberen.geef jezelf n peptalk,zeg positieve dingen tegen jezelf in de spiegel.is heel leuk en maakt je vrolijk.het ligt er natuurlijk wel aan wat voor topprestaties je wilt behalen,maar iedere prestatie is er 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed uitgerust opstaan, gezond eten en drinken.