Bij sars brak de pleuris uit binnen de nodige instanties. Uiteindelijk lijde dit tot 730 doden wereldwijd...

H1N1 heeft tot nu toe 83 doden en vermoedelijk 3600 geïnfecteerden, aldus het nieuws op de radio...

Vooralsnog is het bij mij bekend dat er bij mij nog nooit sprake is geweest van griep. Ik maak me voorlopig nog niet zo heel erg druk. En mocht het wel zover komen dan zie ik het dan wel weer. De natuur heeft meer medicinale kruiden dat er in de farmaceutische industrie ooit gemaakt kunnen worden...

Tipje van de sluier: De Brandnetel doet het over het algemeen erg goed als universele bestrijder bij virussen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat weten we nog niet.
10% van de SARS patiënten is overleden.
Hoe dat met de nieuwe h1n1-variant verloopt is nog afwachten. Laten we hopen dat het meevalt.
14 jaar geleden
Naar mijn mening SARS, maar zeker weten doe ik het niet. Het is maar net welke van de twee je krijgt en hoe je daarop reageert. Maar wat ik tot nu toe heb begrepen is H1N1 een gewone variant op de griep, waarbij men nog niet weet waarom er in Mexico mensen aan sterven (dat amerikaanse jongetje blijkt ook een mexicaan te zijn die op bezoek was bij familie in Amerika). SARS is een vorm van longontsteking. Lijkt me altijd ernstiger. Het zijn echter beide virussen en daartegen is geen medicijn. Je moet zelf beter worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Bij varkensgriep is de aandoening zelf niet gevaarlijk, maar wel de longontsteking die op de loer ligt. Te vergelijken dus.
Overigens is de eerste varkensviruspatient gevonden: Een jongetje van 5 jaar in Mexico.
http://www.cnn.com/2009/HEALTH/04/29/swine.flu.patient.zero/index.html
En.... zitten we alweer op niveau 5.
ze denken dat er in europa een minder ernstige variant is van h1n1, ik geloof dat niet zo. Ik denk dat we hier wat meer resistentie hebben en dat er daarom hier nog geen doden zijn gevallen. En we mogen er vanuit gaan dat het een pandemie word en het ook in nederland komt, hoe ernstig moeten we afwachten. zowel h1n1 als h5n1 zijn combi's van gemuteerde influenza's, de tijd zal het leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij sars, maar mond- en klauwzeer valt ook niet mee.