Is Mirtazapine Mylan 15 mg slecht voor de mens?

Je hoort tegenwoordig veel discussies onder medici en media omtrent het gebruik van antidepressiva en gerelateerde middelen. Kan bovenstaand middel de kans op suïcide vergroten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Het is een bijwerking die als "zeer zelden" in de beschrijving van het medicijn voorkomt, maar het kan inderdaad:

"Stemmingsverandering, toename van depressieve gedachten, vijandige gevoelens naar zichzelf of anderen. Dit kan zich uiten in agressie, zelfverwonding of gedachten aan zelfmoord. Neem contact met uw arts op als depressieve gevoelens juist toenemen of verergeren. Jongeren onder de 18 jaar hebben meer kans op deze bijwerkingen. Artsen schrijven dit middel daarom meestal niet aan hen voor."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nou kijk. Het is dat normaal leg ik de dingen wel graag uit, en dat ik de mensen vertel van joh dat werkt zus en zo en da';s makkie toch, maar nu ga ik je wat vertellen wat nog veel meer dat het nuttig is:
alle mediekationele dingen met over of je ziek bent of niet en of de pillen wel of niet enzoverder: dat moet je niet hier vragen, maar aan de dokter of aan de apothekisch. Want! Die weten hoe het moet want daarvoor heel lang op de school geweest en de univiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nadat ik je antwoord ontcijferd had, geef ik je een plus voor je advies. +1
Ja dit kan, maar deze bijwerking gaat meestal na een aantal weken overgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er zelf ervaring mee.
het spul is oke, en helpt mij nog steeds. maar of je meer suisidaal van de medicatie woord vind ik een andere vraag. wand volgens mij zit dat toch meer in de wil van de mens dan in de stoffen van het medicijn. ik bedoel, zonder het medicijn zou men er net zo vaak aan kunnen denken/handelen dan met medicijn. en als je twijfelt of dit het beste is.
er zijn nog aan aantal meer antidepressiva's op de markt.
vraag rond en kijk welke bij jezelf past.

Hawkeye