Hoe kan je het beste met iemand omgaan die borderline heeft?

Borderline en zwaar depressief.
Heel wisselvallig en het ene moment heel leuk en dan opeens niet meer.

Ik ken iemand die dat heeft. Ik weet er moeilijk mee om te gaan. Ook omdat ze helemaal niet duidelijk is. De ene keer is alles goed en de andere keer kraakt ze me af.
Alles wat zij doet is GOED en GEWELDIG en al zou ik bijv. precies hetzelfde doen het zal nooit goed zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet het echt even niet meer. Ik irriteer me mateloos. Ik kan ook geen afstand doen, maar help voor een oplossing..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

Het enige wat jij kunt doen is je grens aangeven!!!

Het is heel moeilijk om met borderline mensen om te gaan. Ze kunnen je wanhopig maken met hun gedrag. Daarom is het belangrijk dat jij heel duidelijk bent. Geef telkens aan tot waar die ander kan gaan en laat ook duidelijk merken tot wat jij bereidt bent. Ga nooit je grenzen overschrijden!!

Neem wel regelmatig afstand om jezelf af en toe een time-out te gunnen. Op die manier kun je weer opladen en zul je minder snel geïrriteerd zijn als jullie elkaar weer ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Borderliners hebben vaak veel moeite met relaties. Dit komt door het alles of niets probleem,
Als iemand aardig is en vriendelijk overkomt, is het gelijk
een geweldig iemand, als je in conflict komt met diegene, is het een vreselijk iemand, met
wie je echt geen contact meer wil hebben. Om je later te bedenken dat die persoon toch
wel heel veel voor je gedaan heeft en dus die persoon toch wel weer geweldig te vinden en
erbij terug te willen.
door hun gedragsstoornis hebben ze wisselende stemmingen
maar gelukkig is er wel therapie die hun kunnen helpen
misschien moet je dat eens voorslaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is juist zo moeilijk om het met diegene erover te hebben. Ze zal het altijd ontkennen..
Als je met iemand die borderline heeft omgaat moet je enerzijds over heel veel liefde, geduld en begrip in je hart beschikken.

En anderzijds over een extra dik soort olifantenhuid omdat hun verwijten al heel gauw iets vijandigs in zich kunnen hebben.

Als ze jou iets verwijt moet je kunnen denken..dat is niet zij..maar de borderliner in haar.

Een borderliner leeft in extremiteiten. Je bent de meest fantastische persoon op aarde..

Totdat je even niet aan zijn/haar verwachtingspatroon voldoet.

Dan ben je meteen de grootste nul die er op de wereld rondloopt.

Probeer je niet te irriteren..probeer steeds voor ogen te houden dat het haar ziekte is die jou verwijten maakt..

En blijf ondanks alles heel veel van haar houden..anders stort heel haar wereld pas echt in.

Gedurende een aantal jaren help ik o.a. jongeren met borderline..dus ik weet hoe vreselijk moeilijk dat soms kan zijn.

Wellicht is het een troost voor je dat je niet helemaal alleen staat..dat er iemand is die jou begrijpt.

En als ik je met iets kan helpen..laat je het mij maar weten.

Gr. Ton

Toegevoegd na 57 minuten:
Probeer je niet te irriteren..in bovenstaand relaas, moest zijn: Probeer je niet te ergeren.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga zo gewoon mogelijk om met een borderliner.
in mijn klas zat iemand met dit probleem: een ontzettend aardige jonge vrouw. ze vertelde er na een tijdje over, liet krassen op haar armen zien. de klas mocht haar.
ze is ook geslaagd!
een langdurige relatie is moeilijk en verloopt vaak moeizaam met mensen met borderline. als je over een lange adem beschikt wel de moeite waard: het zijn creatieve individuen over het algemeen. en idd vaak aardig en lief. take your time zou ik zeggen, en erger je niet als je het op kunt brengen. succes!