Pijn in Boven in de rug

Ik heb al heel lang pijn in mijn rug, boven in net onder het schouderblad .Het is niet constant het lijkt heel veel op kramp . ik heb het vooral als ik sta te strijken of aan het aanrecht sta Ik heb het elke dag wel een paar uur wie weet wat dit kan zijn of wat ik er aan kan doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Wat ik vaak zie en hoor van de mensen is dat het een wervel of ribverbinding (zit vast aan de zijkant van de wervel) betreft die niet helemaal lekker wil meebewegen bij het wat vooroverbuigen. Verwacht dat het strekken ook hierdoor wat moeizamer zal gaan.

Wat je hieraan zelf kan doen is af en toe de rug goed strekken en dan links of rechtsom te draaien.
Voor extra strekken van je rug kan je ook een handdoekje oprollen, en hierop dwars gaan liggen op de grond met je middenrug. Op deze manier kan je je rug dwingen wat te strekken, hetgeen de mobiliteit ten goede komt.

Mocht dit onvoldoende resultaat geven, dan kan wellicht consult manueel therapeut uitkomst bieden. Je kan hier zonder verwijzing van de huisarts naar toe. Kijk wel even je polisvoorwaarden na of het wordt vergoedt door je zorgverzekeraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien is het overbelasting van het spierweefsel daar. Probeer om wat korter (en dan wel vaker, helaas) te strijken, en vermijd veel herhaling van dezelfde beweging.
Tijgerbalsem smeren kan wat verlichten, als het over je spieren gaat.

O ja, en ga naar de dokter! Blijf niet lang rondlopen met klachten, want dan loop je het risico dat je straks te laat bent voor een (simpele) behandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat het is weet ik niet. Wellicht kun je naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het meest simpele antwoord is natuurlijk niet meer strijken of in de keuken werken... :-)

Seriues: je staat wellicht licht gebogen bij deze activiteiten en dat geeft stress in je hoge rug. Laat even de huisarts ernaar kijken. Ik denk dat je met een paar oefeningen van de fyiotherapeut al een hoop vooruitgang boekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dagelijks spierpijnen;Myalgie ;heb hete creme en masseer mezelf op de pijnlijke plek,maar daar kan jij nu niet bij op die plek,vraag iemand het te doen ,gewoon lichtjes drukken en draaiende bewegingen maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik je enorm kan aanbevelen is een bezoekje aan een osteopaat. die wonderlijke mensen kijken naar de stand van je lichaam, of alles wel recht staat en in balans is en zo niet dan verhelpen ze dat, met uitleg!!!
je hebt geen verwijsbrief nodig, je kunt gewoon een afspraak maken. probeer het, het is belangrijk dat je de oorzaak vind en daar kunnen hun mee helpen.
het word ook deels vergoed door het ziekenfonds.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt veel op een verschoven wervel, geeft ook een trekkende pijn, Chiropractor helpt je er snel van af. LET OP!! een doffe pijn op die plek kan ook een (long)ontsteking betekenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.nca.nl/klachten/bovenrug--schouder/