vertraagd zien als ik tv kijk

Als ik tv kijk dan zie ik het een beetje vertraagd heel irritant vooral als ik film kijk is het lastig. Wat is het en hoe kom je er vanaf?

Toegevoegd na 1 uur:
Het is bij alle TV's ik zie dan bijv een bal ik zie het dubbel/vertraagd als iemand de bal schiet.

Toegevoegd na 3 uur:
In donkere situaties heb ik het erger maar dat is logisch

Toegevoegd na 1 dag:
Kan het ook door hoge bloeddruk komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt op een probleem bij het verwerken van bewegende beelden.

Dit kan komen door een oogafwijking. Misschien kijk je een beetje scheel of loens, misschien heb je een afwijking (plus of min, eventueel astigmatisch) waarvoor je een bril nodig hebt (of waarvoor je huidige bril niet goed genoeg is).

Het kan ook een verwerkingsprobleem in de hersenen zijn.

Heb je het alleen bij TV-beelden, of ook als je langs de lijn staat bij een voetbalwedstrijd en dan naar het veld kijkt? Of als je als toeschouwer in een sporthal een squash-wedstrijdje bekijkt?

Hoe dan ook, ga eens langs bij een *goede* opticien. Die heten optometrist, ook wel medisch opticien. Zij zijn een graadje beter dan de Hans Anders - niets mis met Hans Anders, maar de doelgroep is anders.

Zelfs als je al een bril hebt, en als die van de goede sterkte is, dan kan het soort glazen nog verschil uitmaken, vooral als je een hoge sterkte hebt (voor de technici: chromatische aberratie en daardoor scherpstelproblemen).

Of ga meteen naar de huisarts. Die kan ook wat oogtests doen, en hij kan misschien ook beoordelen of het misschien toch een neurologisch probleem is.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is het een probleem met je ogen of met je tv verbinding? Als het met je ogen is zou ik zeggen..... breng een bezoekje aan de huisarts. Is het de tv.... dan laat ik graag het antwoord over aan een ander. Kan de tv zelf zijn of de verbinding met de provider...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dan toch even een bezoekje aan je huisarts brengen,misschien heb je gewoon alleen een bril nodig!
Vertraagd? Ten opzichte van wat?
Sommige LCD-TV's hebben in combinatie met een digitale set-top box het probleem dat het beeld niet gelijk loopt met het geluid. Dat is op den duur zeer irritant. Ik vermoed dat je daar last van hebt. Dit probleem is trouwens lastig tot niet oplosbaar.
escape
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Het geluid ook vertragen? Dat moet niet zo gek moeilijk zijn.
Misschien heb je naast je handproblemen ook andere problemen overgehouden aan dat boksen.

Omdat je pas 16 bent is het wel zaak om je een keer goed te laten nakijken.
Ga naar je huisarts, die kan je doorverwijzen naar de diverse specialisten.

Neemt die jou niet serieus, schakel dan je ouders in.

Wat zeggen die trouwens, van al die problemen?