is het zinvol voor mijn persoonlijke groei om eerst op mezelf te wonen voor ik definitief met de man van mijn dromen ga samenwonen + trouwen?

ivm twijfel (voortdurend vragen aan anderen zonder een beslissing te durven nemen) Kan ik er daadkrachtiger en zekerder van worden, ECHT ONTDEKKEN WIE EN HOE IK ZELF BEN (of weet ik dat diep van binnen al?) of kan ik beter bij hem blijven wonen, verder samen en naar elkaar toegroeien en geld uitsparen voor trouwen, huis en kinderen later?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik kan je moeilijk van advies dienen, want iedereen leeft maar één keer en moet het doen met zijn eigen keuzes. Ik kan je alleen vertellen over mijn keuzes. Ikzelf heb in de situatie gezeten dat ik heel ongelukkig was en samenwoonde. Dat ongelukkig zijn was een optelsom van delen: ik deed niet waar ik blij van werd, ik voelde me niet meer prettig bij mijn vriend en ik vond dat ik hem daarmee tekort deed. En ik had nog andere dingen te verwerken. In onze (samenwoon)relatie voelde ik me niet vrij om over mezelf na te denken, mijn eigen keuzes te maken. En toen we uit elkaar gingen en ik op mezelf ging wonen, dacht ik dat dat zou helpen. Maar het werd zeker niet meteen beter. Bang zijn om keuzes te maken gaat niet over als je ineens de vrijheid hebt. En in je eentje zijn maakt niet dat je ineens beter kunt nadenken over jezelf, laat staan dat je je meteen beter voelt over jezelf. Het werd pas beter toen ik ervoor koos om hulp te zoeken bij het zoeken van antwoorden op mijn vragen. Door (écht) met vrienden en collega's te gaan praten, en door met een psycholoog in zee te gaan. Ik ben nu langzaamaan zover dat ik meer durf voor mezelf en voor wat ik wil op te komen. Maar dat proces heeft wel ruim twee jaar geduurd. Hoe was het gegaan als ik hulp was gaan zoeken toen we nog samen waren? Was het dan beter gegaan tussen ons? Misschien wel. En dat is pijnlijk. Maar op dit moment in mijn leven ben ik wél gelukkig met mezelf. En daarom is het uiteindelijk ook geen slechte keuze geweest. Wat ik je wil meegeven is dat wat je ook kiest, je nooit zult weten of de andere keuze beter was geweest. Laat dat je niet weerhouden om te kiezen. Want kiezen moet je ook leren. Je moet gaan voelen wat goed voelt, je moet foute keuzes maken en goede. Als twijfelen betekent dat je steeds dezelfde vragen stelt, dat je steeds dezelfde rondjes loopt in je hoofd, dan wordt het tijd om iets te proberen en te kijken wat eruit komt. Heel veel succes!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100