Voor zover ik het heb begrepen heeft het te maken met het licht dat uitgestraald wordt door het scherm. Vergeet onzichtbare straling etc. Een lichtgevend scherm is gewoon vermoeiend . Ook geeft een scherm veel informatie aan de ogen . Daardoor raakt het brein vermoeid.

E-readers ( eventueel met internet applicaties ) hebben dit probleem niet , omdat E- ink geen licht uitstraalt. Daardoor heb je te maken met weerkaatst licht , net als de bladzijde van een boek of van een tijdschrift.

Dus misschien krijgen we in de toekomst schermen van E- ink in kleuren en kunnen we eindelijk zonder vermoeidheidsverschijnselen computeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je hoofpijn krijgt van veel televisie kijken of computeren.
Dat komt doordat je lange tijd daar hetzelfde scherm (waarschijnlijk onafgebroken) zit te kijken.
Er word een onzichtbare straling vrij.
Waardoor je op langere termijn hooftpijn kunt krijgen.
Als je echt ziek bent dan merkt je dat deze hoofpijn veel sneller komt, dan is je weerstand lager en kan je het veel minder aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er te lang achter zit wil je hoofd dat een soort van niet meer. en dan krijg je juist hoofdpijn

tip* als je hoofdpijn krijgt moet je er achter weggaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe veel is veel voordat je hoofdpijn krijgt ? want misschien heb je een bril nodig ,en krijg je juist hoofdpijn omdat je je ogen teveel moet inspannen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan meerdere oorzaken hebben.

Hoofdpijn is voornamelijk spierspanningen die te groot worden in de nek en rug. Dus een slechte houding kan kramp veroorzaken in de spieren en dat geeft hoofdpijn.

Ook kan je beeldscherm op een te lage frequentie staan (60Hz). Zet deze hoger (ca 75Herz) en het beeld wordt rustiger.

Je kan ook slechte ogen hebben of een verkeerde bril. Dat moet je continu scherpstellen.

Computeren is ook vaak veel denken. Je bent continu met je hoofd bezig. Ook dan kan je oververhitting krijgen in je hersenen.

---

Let goed op je zithouding. Wees ontspannen en rustig. Neem pauzes en kijk af en toe eens naar buiten. Wees geen heethoofd.