Wikipedia zegt het volgende:

De functie van de nagels is dat de nagels de zenuwuiteinden in de toppen van de vingers beschermen waardoor er geen eeltvorming plaatsvindt op de vingertoppen. Door de aanwezigheid van de nagels behoudt een dier dus het gevoel in de vingertoppen.

De mens heeft de nagel weten te gebruiken voor onder andere het bewerken van kleine voorwerpen, krabben, pulken enzovoort. In vroegere tijden konden zo ook eetbare wortels uit de grond gekrabd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het nut van een nagels is het beschermen van je vingertoppen
en als je jeuk hebt om te krabben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagels zijn er om de vingertoppen te beschermen
en om er op te bijten zodra je onwijs zenuwachtig bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het hulpstuk van je gereedschap.Vingers gebruik je n.l als gereedschap.