Wat doet Parmetol met mijn handen?

Op mijn werk heb ik gisteren een kleine hoeveelheid Parmetol SL 60 over mijn handen heen gekregen en sindsdien slaan mijn handen geel uit en voelen ze erg droog aan. De geelheid verdwijnt bij warm water maar komt dan langzaam weer terug. Omdat ik weinig verstand van dit product heb zou ik graag van iemand anders horen die dit product kent wat dit betekent.

3 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
3 jaar geleden
Heb je dit gemeld bij je werkgever? Ze horen informatie te hebben over de gevaren
Ritsuka
3 jaar geleden
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://webshop.manrolandbenelux.be/man.z~wm~pcatalog/catalog/1101_V01/001/0000000035/0000000051/msds&ved=2ahUKEwjDm_LGm9DvAhUOsKQKHXVRBXsQFjABegQIBRAC&usg=AOvVaw1tzzyIpZlERUP908ufhIJy
GoedeGebruiker
3 jaar geleden
Bedankt! Het is per toeval gebeurd toen iedereen al maar huis was. Ze zijn wel op de hoogte maar hebben verder dus geen actie kunnen ondernemen. Is dit evt. te behandelen?

Antwoorden (1)

Parmetol is een op glutaraldehyde gebaseerd bijzonder conserveringsmiddel voor pigmentslurries, spoelwater en water in een gesloten circuit. De vloeistof is lichtgeel van kleur. Het behoort tot de gevaarlijke stoffen. Draag geschikte beschermende kleding, ondoorlatende handschoenen en een beschermingsmiddel voor de ogen/het gezicht!

Het is giftig, veroorzaakt brandwonden. Kan overgevoeligheid veroorzaken bij contact met de huid: een allergische huidreactie. Eerstehulpmaatregel na aanraking met de huid: onmiddellijk afwassen met veel water.
Indien men zich onwel voelt, onmiddellijk een arts raadplegen en indien mogelijk het etiket tonen.
. . .
De vloeistof heeft dus de natuurlijke beschermingslaag van de huid aangetast.
Amadea
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Daar was VS dus ook al achter. Vandaar de vraag: wat doet het? De geelheid verdwijnt bij warm water maar komt dan langzaam weer terug.
Amadea
3 jaar geleden
De vloeistoffen heeft de natuurlijke beschermingslaag van zijn of haar huid aangetast.