Mag een arts behandeling/operatie weigeren als je niet stopt met roken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Als behandeling niet zou helpen dan wel operatie hierdoor te gevaarlijk wordt wel ja.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Ik denk het wel. Als je bijvoorbeeld een nieuwe lever nodig hebt (dus wacht op orgaandonatie), dan is een eis dat je geen alcohol mag nuttigen. Als je een keer positief wordt getest op alcohol wordt je onderaan de lijst geplaatst

Antwoorden (1)

Ja, een arts mag de behandeling stoppen/weigeren als de patiënt zich niet geroepen voelt om aan zijn gezondheid te werken, ik herken deze situatie uit de persoonlijke sfeer waarin mijn familie als brugman heeft moeten praten om de internist te overtuigen de behandeling toch door te zetten ondanks dat het voor die persoon lastig was te stoppen met roken, een zeer geestige ontmoeting in het Heinekenhuis tijdens de olympische spelen in Londen waar ik de internist in een soort van Pino pak tegenkwam heeft voor de spreekwoordelijke druppel gezorgd die in het voordeel van de patiënt viel.(hij had al aardig wat Freddy's achter de kiezen wat ook hielp)