Welke landen hebben een totaal andere covid-aanpak dan West-Europa?

Over de West-Europese aanpak van het virus kun je discussiëren. Veel bejaarden en zwakkeren krijgen alle aandacht en zorg van de overheden. Je kunt ook zeggen: een natuurlijke selectie is verschrikkelijk, maar we kiezen daarvoor. Op dit moment is er enorm veel leed onder het grootste deel van de bevolking dat nergens last van heeft. Voor een relatief kleine groep worden buiten proportioneel grote maatregelen genomen. Zijn er ook landen die een geheel andere aanpak dan de Europese hanteren en is het bekend hoe dat uitpakt? Ik heb het nadrukkelijk niet over de pandemie ontkenners en complotdenkers.

3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Veel landen hebben ene totaal andere aanpak dan West-Europa, die landen zijn in twee groepen te verdelen:

-De indammers: Landen als China en Nieuw-Zeeland. Hier is met drastische maatregelen het virus geëlimineerd en is het leven weer normaal.
-De landen waar men niet ingrijpt en het virus vrijelijk rondgaat, waarvan Brazilie het bekendste voorbeeld is. Hier is sprake van grote sterfte en het ontstaan van veel nieuwe virusmutaties die agressiever/dodelijker zijn dan de oude.
tinus1969