ik ben 1m56 en 18jaar ga ik nog groeien?

Ik ben een jongen van 18 jaar en ben 1m56 ik wordt vaak uitgelachen en afgewezen hierdoor. Dit begint meer dan een frustratie te worden want ik wordt sociaal niet geaccepteerd hierdoor. Ze zeggen dat ik een rare dwerg ben en durven zelfs fysiek te pesten. Kan iemand me helpen of tips geven waardoor ik eventueel wat groter kan worden en of eventueel groei hormoon een optie is.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.1K
Amadea
4 jaar geleden
Hoe lang zijn jouw ouders?
Antoni
4 jaar geleden
Ook als je nog wat zou groeien, zal je relatief klein blijven, vermoed ik. Zo veel zal je waarschijnlijk niet meer groeien nu je al 18 bent. Het lijkt mij het beste een oplossing te zoeken tegen het pesten. Er zijn allerlei cursussen om mondiger te worden en zo pesters de baas te kunnen. Vraag eens aan je huisarts of hij of zij je kan helpen met je probleem.
Castle
4 jaar geleden
André van Duin werd vroeger gepest vanwege zijn rode haar. Toen hij er zelf grapjes over begon te maken werd het pesten minder. Door dit te doen verliezen de pesters ook munitie om te schieten zo gezegd.
Leer je mondeling te wapenen en er zelfs de lol van inzien. Je bent zoals je bent en iedereen heeft wel iets. Je bent te dik, te dun, moeder- of wijnvlek op rare plaats, je ogen staan te dicht op elkaar of juist niet, je oren steken uit.
één van die dingen die mensen doen als ze grapjes maken over iemand dan zijn het de standaardgrapjes. Je kan zeggen dat ze iets origineler moeten zijn en niet grapjes moeten kopiëren van andere. Zeker als dit al 1000 keer gezegd is.
MarBet
4 jaar geleden
Je zult misschien niet veel langer worden, maar het komt goed. Je bent nu 18, een leeftijd waarop onzekerheid over van alles je nog erg in de weg kan zitten. Dat geldt voor jou, maar ook voor degenen die jou pesten. Die onzekerheid ga je overwinnen en uiteindelijk zal het er niet meer toe doen dat je wat minder lang bent. En als het er voor jou niet meer toe doet, kan niemand je er ook meer mee raken.
Wat hulp inschakelen om dit proces te versnellen, zou ik je aanbevelen. Dat kan via je huisarts, of als je nog op school zit, kun je daar ook navraag doen naar de mogelijkheden.

Antwoorden (1)

Voor groeihormonen ben je helaas al te “oud”. Dat werkt alleen als je er in de vroege pubertijd mee start.
Het beste is om te proberen jezelf sterk te maken tegen het pesten. Pesters verzinnen altijd wel iets om te kunnen pesten. Is het niet je lengte is het wel je haar, je gedrag, of weet ik wat. Je hebt geen invloed op het gedrag van die pesters maar wel invloed op hoe je er zelf mee omgaat. Zoek eventueel hulp.
Sterkte!