Is aan (post)zegels likken slecht?

Ik spaar best wat zegels.
Deze komen niet van een stickervel, maae moeten vooraf natgemaakt worden om ze in een boekje te plakken.

Mijn moeder vond de smaak van postzegels en enveloppen altijd heerlijk.

Is die smaak hetzelfde als de smaak van spaarzegels?
En is het schadelijk voor je lichaam?
Edit..
Ps
Het is niet mijn favoriete tussendoortje!!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.5K
Pieterke
4 jaar geleden
Welnee, het likken aan een enkele of een paar postzegels is niet schadelijk. Je moet het natuurlijk niet de hele dag zitten doen.
Pieterke
4 jaar geleden
En dit geldt ook voor andere zegels. Als e.e.a. wel schadelijk was dan werden ze niet verkocht of uitgegeven.
Amadea
4 jaar geleden
Je hóeft helemaal niet te likken. Koop een kleine spons, maak die goed vochtig en leg 'm in een bakje. Nu hoef je de zegels alleen even over de spons heen te halen en voilà, ze plakken.
Pieterke
4 jaar geleden
En er zijn zelfs speciale postzegelsponsjes te koop.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit doet me denken aan de vieze man die naar het postkantoor ging op giro enveloppen te halen om lekker aan te likken :-)
Ivana
4 jaar geleden
Als je postzegels spaart moet je ze niet in een boekje plakken, maar insteken, zodat ze eventueel geruild kunnen worden. Vastgeplakte postzegels in boekjes is kinderwerk.
Er zijn mapjes te koop met cellofaan vakjes, doorzichtig dus, waar je de postzegels inschuift.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je hoeft niet te likken. je hebt speciale postzegels boeken waar je de postzegels in kan steken, zo kan je ze ooit nog ruilen. Mijn vader spaart al jaren postzegels en hij doet de postzegels in een bak met lauwwarm water, de lijm (en eventueel stukjes envelop als je ze van briefen afhaalt/knipt) gaan er dan vanzelf vanaf en daarna laat hij ze drogen op een handdoek.

Antwoorden (1)

Mensen die regelmatig grote hoeveelheden postzegels plakken, kunnen dit merken aan hun gewicht. In de lijm aan de plakzijde van de zegeltjes zit suiker, melden de Britse posterijen. Elke postzegel is goed voor 5,9 calorieën, zei een woordvoerder van de Royal Mail tegen het Britse boulevardblad The Mirror.
BR> Volgens de krant krijgen secretaresses die elke week ongeveer honderd postzegels likken 590 calorieën binnen. Dat is ongeveer evenveel als in een pizza of twee chocoladerepen.
fremar
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Ik denk niet dat hier er nog secretaresses zijn die zoveel postzegels likken. De grote(re) bedrijven hebben postkamers en er wordt met machines gewerkt die de enveloppen dichtplakken.
Pieterke
4 jaar geleden
Bovendien zijn er speciale postzegelsponsjes te koop.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wow! Dat wist ik niet.
Zal er tegenwoordig ook nog suiker voor gebruikt worden of zou het nu chemisch zijn? Ik vind de postzegels van vroeger smaakvoller dan die zegels van nu
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Smaakt me niet naar suiker Apart smaakje! Moest er nog achteraan!
gvrox
4 jaar geleden
Het valt waarschijnlijk nogal mee hoor: https://www.quora.com/Is-it-true-that-if-you-lick-a-stamp-that-is-15-calories