Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je kleding met polyester en polyamide aanhouding bij een mri onderzoek?

Dit zit namelijk verwerkt in de t-shirt en broek (sportkleding) die ik wil aantrekken voor een hoofdscan. Ook zit er een witte adidas opdruk op de t-shirt. Zou dit mogen? Ik las ergens dat elastische sportkleding niet mag. Maar dit staat niet in het foldertje wat ik heb gekregen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Je kunt ze bellen als het goed is

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja, kunststofvezels mogen in de MRI. Alleen géén metalen (denk hierbij aan ritssluitingen, drukknoopjes e.d.).
(Lees meer...)
jc54
5 jaar geleden
Bij MRI-onderzoek is niet de soort stof van de kleding een probleem, maar alleen het metaal dat er in verwerkt zit.
Je mag een T-shirt, ondergoed, sportbroek en sokken aan tijdens de MRI-onderzoeken. Let er wel op dat hier absoluut geen metaal in aanwezig mag zijn!! Indien er een rits in de broek zit mag je deze niet aan tijdens de MRI-onderzoeken. Het dragen van sieraden tijdens de MRI-onderzoeken is niet toegestaan. Voor vrouwen is het belangrijk om te weten dat een beugel-bh niet is toegestaan tijdens de MRI-onderzoeken. Een sport-bh zonder sluiting is een mogelijk alternatief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing