Is bio-voeding werkelijk beter voor de gezondheid zoals men beweert, leeft men er langer van of is het gewoon beter voor het milieu ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier is wel onderzoek naar gedaan, maar er zijn geen aantoonbare bewijzen dat mensen die biologische producten eten daadwerkelijk langer leven of gezonder zijn.

Maar als je naar de lange termijn kijkt, is biologisch eten wel gezonder. Immers, een gezonde planeet, daar hebben we allemaal baat bij. Maar directe winst voor je lijf, dat is wat anders. Er zijn meer dan 100 grote studies gedaan en daaruit blijkt dat er in elk geval geen groot verschil is tussen biologisch en normaal voedsel. Voor mooie ontdekkingen, zoals dat je van biologisch eten een beter immuunsysteem krijgt, is maar amper bewijs.

Voor meer informatie: zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op de groente en fruit die je in supermarkten kan kopen, zit soms gif dat een gezondheidsrisico vormt. (zie bron).
Bij biologisch voedsel kan je ervan uit gaan dat er geen gif op zit, en dat je dat gezondheidsrisico dus niet hebt. Maar hoe ernstig die gezondheidsrisico's zijn, weet ik niet. En het is maar bij een klein deel van de groente en fruit, maar een paar procent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bio staat voor biologisch.

je kan beter biologisch eten, omdat daar natuurlijke producten in zitten, en die zijn gezonder, denk aan fruit komt uit de natuur is gezond.

je hebt ook chemische eten (troep), dat in de fabrieken gemaakt word, t klinkt al niet gezond.. en dat is het ook niet.

of je er langer door leeft bio te eten kan je denk niet achter komen, iedereen gaat hoe dan ook dood.

bio is ook beter voor t milieu, het is biologisch en er zijn geen chemische stoffen o.i.d nodig om het eind product te maken.
chemisch heb je fabrieken voor nodig, fabrieken stoten altijd troep uit. en is dus slechter voor het milieu