in welk land kan ik terecht voor goedkope plastische chirurgie?

Ik wil enkele dingen laten corrigeren, na operatie. niet nu direct, maar toch binnen enkele maanden. Daarvoor zoek ik een alternatief land, omdat het bij ons verschrikkelijk duur is. Liefst een niet-Islamitisch land, niet omdat ik iets tegen die godsdienst heb maar ik voel me gewoon beter bij een cultuur die meer bij de mijne aansluit.
Een tweede wens is dat ik toch graag naar een land met een democratisch regime ga, waar mensenrechten worden gerespecteerd. In Azië bv. is dat niet overal zo.
nu heb ik al gekeken naar Hongarije, Bulgarije, Portugal enz. maar die prijzen zijn niet veel goedkoper dan de onze (met de reis en verblijf erbij wordt dat dan duurder voor me). Terwijl de inkomens in die landen toch een stuk lager zijn (bv minimumloon Portugal is slechts ca. 650 euro).
Dus welk land biedt echt goedkopere plastische chirurgen en/of hoe vind ik plastische chirurgen die aan lokale prijzen werken in goedkopere landen?
ik heb eigenlijk wel een voorkeur voor Europa...

4 jaar geleden
6.2K
Amadea
4 jaar geleden
Doe dat alsjeblieft niet! Daar kan enorme ellende uit voortkomen, inclusief dure hersteloperaties voor alles wat mis ging. De kans dat het goed afloopt is veel te klein om jouw gezondheid daar aan op te offeren...
Daisy1605
4 jaar geleden
Ik zou het gewoon in Nederland zoeken. Dan maar iets meer betalen, maar het is betrouwbaar en veilig. Helemaal voor zoiets, wil je dat het goed gebeurt. Je wilt jezelf toch niet verminken? Het scheelt uiteindelijk een hoop geld en trauma.
liveisgreat
4 jaar geleden
dat is niet waar. Ik heb mensen gezien die in België erg slecht geopereerd zijn. En mensen die in het buitenland heel goed geopereerd zijn. Het ligt niet aan het land, wel aan de arts.
voor mijn tanden ben ik 20 jaar terug in Hongarije geweest, en die zijn nog altijd prima. Kostte me toen 250 euro voor 6 kronen, daar had ik hier niet eens één kroon voor. Verblijf ook supergoedkoop en je bent er eens tussenuit. Die tandarts was me toen wel door iemand aanbevolen die er al lang ging.
Dus ik ga ervan uit dat ik gewoon goed moet zoeken en ervaringen checken via reviews enz.
Je hebt trouwens hier bureaus die dergelijke schoonheidsreizen organiseren, en waarbij de nazorg hier kan gebeuren. Maar voor die prijs kan je beter meteen alles hier laten doen. en dat is me veel te duur.
Castle
4 jaar geleden
Dus je hebt liever een chirurg die niet moslim is dan een die dat wel is want op de operatietafel maakt dat een groot verschil in cultuur?

Antwoorden (2)

Verre landen zou ik zeker afraden.
In het geval van oog-laseren kon je destijds all-in voor een kleine prijs in Turkije terecht. ... Nog afgezien van het feit dat je niet iedere keer voor contrôle zover wilt reizen, niet handig.
In Londen VK kon het ook, alweer, beetje ver voor een regulier bezoekje. Daarom als je al iets wilt laten doen, denk hierover langer dan kort na, zou ik eerst aan België denken.
Ik weet dat op andere gebieden België/Vlaanderen minder duur is en er ook minder lange wachttijden zijn. België : westers, vlakbij en verstaanbaar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
liveisgreat
4 jaar geleden
ik ben uit België en het is hier peperduur. Zelfs laseren van mijn moedervlekken was enorm duur (gelukkig kwam het ziekenfonds hier wel tussen).
En heb heel goede ervaringen met tandheelkunde in Hongarije en oogheelkunde in Rusland. Dus ik ben helemaal niet bang om me in het buitenland te laten behandelen.
Ik wil wel het liefst in Europa ivm eventueel terugkomen voor controle of nabehandeling.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dan is Nederland voor jou ook peperduur. Hier hoor ik juist dat bepaalde medische ingrepen in België veel beter te bekostigen zijn.
Spanje is ook een optie, maar spreek je Spaans?
Volgens een Engels onderzoek kun je het beste terecht in:
Turkije
Tsjechië
Litouwen
Polen
Spanje
Oekraïne
Tabel vertaald: Facelift – Neuscorrectie - Borstvergroting – Buikcorrectie - Liposuctie
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Prijslijst - 2e bron - is van 02/12/13...
SimonV
4 jaar geleden
Eerste bron is uit 2018. De landen zijn dus niet veel duurder geworden.