Is het NL-volk nu gezonder of ongezonder geworden dan 20jaar geleden?

Hoe was onze gezondheid 20 jaar geleden? Is de nederlander nu gezonder geworden of ongezonder in deze periode?
Wat is de reden hiervan?

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik bedoel niet of ze gezonder leven of eten, maar of ze gezonder zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Men moet het ouder worden niet verwarren met gezonder zijn. Door de betere medicijne wordt de(westerse) mens wel ouder,maar dat hoeft niet gepaard te gaan met gezondheid.
Als ik mezelf even als voorbeeld mag nemen,zonder de medicijnen die ik nu gebruik,was ik reeds lang tot mijn voorvaderen verzameld,zo als dat zo mooi gezegd wordt.
Dan laat ik nog maar de operaties achterwege.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Men is nu gezonder dan 20 jaar geleden.

Leeftijdsverwachting in Nederland [bron: http://www.allesopeenrij.nl/index.html?page=http://www.allesopeenrij.nl/lijsten/geschiedenis/levensverwachting_ned.html]:
# 1980 man: bijna 73 jaar en vrouw: 80 jaar
# 2000 man: 75,5 jaar en vrouw: 80,5 jaar

Verschil zal deels in roken zitten en in het feit dat we steeds meer mensen hebben die in de betere jaren na de oorlog zijn geboren; Die zijn gezonder vanaf geboorte. Tevens is luchtvervuiling afgenomen (Fijnstof)