Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb Ik een voedselvergiftiging of buikgriep?

Ik heb eergisteren in Spanje tapas als lunch gehad en heb nog geen uur daarna buikkrampen gekregen en ben hevig gaan braken. Dit bleef gaan tot diep in de nacht en nu heb ik alleen nog last van buikkrampen. Mijn vraag is of dit een voedselvergiftiging is of buikgriep? Ik heb geen koorts gehad of andere klachten gehad.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Cryofiel
6 jaar geleden
Heeft alle schijn van voedselvergiftiging.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gezien de tijdsduur tussen het eten van de tapas en het optreden van de verschijnselen, en gezien het gebrek aan overige verschijnselen, lijkt dit mij het meeste op een voedselvergiftiging.

Hoe dan ook, als je vanaf nu weer vlot herstelt, maakt het allemaal weinig uit wat het was, toch?

Houd het voor de zekerheid wel even in de gaten. Vooral het op peil houden van je vochtgehalte is belangrijk zolang je aan de diarrhee bent.
 
(Lees meer...)
Cryofiel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
klopt, heb het ook eens meegemaakt van een blikje sardienen. Misselijk, zweten, braken de hele avond en nacht. groet amadeus

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding