Hoe vind ik iemand die vermist is?

Een familielid wordt vermist. Hij woont niet meer op zijn huisadres, en zijn mobielnummer is geblokkeerd. Hij heeft veel schuldeisers. Hoe vind ik hem? Hij wil niet gevonden worden door de politie wegens de situatie.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer de betrokken persoon zich schuil houdt voor schuldeisers en politie, dan is het bijna onmogelijk om hem te vinden. Je zou een poging kunnen doen om via zijn vrienden te informeren.

Antwoorden (1)

Iemand die niet gevonden wil worden en een beetje slim is, zul je waarschijnlijk ook niet kunnen vinden. Het enige dat je kunt doen is aangifte doen bij de politie vanwege de schulden die hij/zij uit heeft staan (als dat althans schulden aan jou zijn, anders moet degene bij wie hij schulden heeft dat doen) of het familielid bij de politie als vermist opgeven. Als hij/zij dan bijvoorbeeld een keer wordt aangehouden wegens te hard rijden o.i.d. zal de politie automatisch signaleren dat die aangifte uitstaat. Maar dat is dan een kwestie van toeval. Verder kun je hooguit proberen via het sociale of zakelijke netwerk van je familielid (werkgever, vrienden, andere familieleden) sporen te achterhalen.