kan ik een SL-laesie hebben?

Ik heb sinds december ongeveer pijn in mijn pols. En dan met name bij t rekken en strekken. Als ik me bijvoorbeeld opdruk uit de stoel om op te staan. Dat geeft dan een pijnscheut in de pols. Wel zat er scheurtje in de ellepijp. Dit is inmiddels genezen maar de pijn blijft. Op foto en MRI was niks te zien. Komende week volgt een kijkoperatie. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
Erna55
7 jaar geleden
De kijkoperatie zal hierover uitsluitsel geven.
Ritsuka
7 jaar geleden
Wij kunnen dat door ons beeldscherm heen niet zien
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik snap dat dat zo niet te zien is. Maar mijn vraag is eigenlijk of dit herkenbaar is voor sommige en wat daarbij hun/jullie ervaring mee is. Zo weet ik een beetje wat me te wachten staat( of kan staan)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Al heeft iemand hier ervaring mee, dan heb je er nog niets aan. Iedereen ervaart pijn, spanning en omgaan met een medisch probleem anders. Wacht gewoon af en laat alles gebeuren wat moet gebeuren.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan in theorie maar ik acht het onwaarschijnlijk. Een SL laesie is een scheur in het bandje tussen twee bepaalde handwortelbotjes (het scheepvorming en het maanvormig botje). Of een scheurtje (of verrekking) in dat bandje hier de oorzaak is, is maar de vraag; het lijkt mij op basis van deze informatie niet voor de hand liggend.

Je beschrijft geen trauma dat de oorzaak kan zijn en dit ontstaat niet spontaan. Een SL laesie uit zich in de afwijkende beweeglijkheid en stand van de handwortelbotjes en zou al gebleken zijn tijdens lichamelijk onderzoek door een orthopeed of fysiotherapeut. Om te zeggen wat er wel is, is onderzoek of zelfs een kijkoperatie nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké dank je. Heb dit opgelopen tijdens t trampoline springen. Heb me opgevangen met mijn hand. Toen dacht ik oei een spiertje verrekt. Maar de pijn werd steeds erger. ( Heb een hoge pijngrens). Toch maar huisarts en fysio bezocht. Na paar weken toch foto's laten maken en daaruit bleek er een scheur in de ellepijp te zitten. Orthopeed vertrouwde het niet dus nog een MRI. En omdat die geen helderheid verschafte nu toch een kijkoperatie