Waarom wordt er bij piercings en tattoos geen plaatselijke verdoving aangeboden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Niet iedereen mag zelfstandig een verdoving geven in Nederland.
Mondhygiëniste of oogartsen mogen dit wel omdat zij hiervoor hebben geleerd en geacht worden minder snel een fout te maken tijdens het geven van een verdoving.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Huisartsen en nog wel een paar meer.
Bij piercings is het "trauma" van de verdoving net zo groot als van het zetten van de piercing zelf.
Bij tattoos kun je niet eens spreken van een plaatselijke verdoving.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovendien zijn beide "ingrepen" onnodig en kies je er zelf voor om het te ondergaan.
Reddie