Kan de hypofiese in de menselijke hersens gaan groeien door xtc gebruik?

Las ik dus een keer ergens ( zwart op wit )

Is dit een onwaarheid? en wat is het gevolg ervan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, dat kan. Kijk maar.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij lijdt deze persoon heel ergens anders aan.
AWM
13 jaar geleden
Is een prachtige film over gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een link?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, gevonden!
AWM
13 jaar geleden
Met nog mooiere muziek als soundtrack...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat The Elephantman?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar goed, het proteus-syndroom heeft niets met XTC te maken ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Nelly, ja, goed gezien.
AWM
13 jaar geleden
Ik weet het Som. Ik wilde het plaatsen als afschrikwekkend voorbeeld tegen deze drug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmm... Probleem is dat je er juist doorgaans niet zo veel van ziet en meestal gaat het goed. Jongeren die hier mee experimenteren weten niet wat ze doen. Zeker in combinatie met alcohol, wat ook al zo'n geweldig (negatief) effect heeft op de urinevorming en mineralenbalans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja of XTX in combinatie met alcohol en dat weer in combinatie met een sloot energiedrank. Dat laatste produkt (energiedrank) wordt ook schromelijk onderschat.
Nee, dat klopt niet. De hypofyse is een klein gebiedje in de hersenen dat o.a. de mineralenbalans regelt (en bijvoorbeeld indirect het maken van urine beinvloedt). Het XTC verstoort de werking van de hypofyse.

Als je bij een feest XTC gebruikt gaat niet alleen vocht verloren, maar ook zouten, met name natrium (een bestanddeel van keukenzout). Omdat xtc de hypofyse ontregelt moet de feestganger behalve drinken regelmatig zout eten (pinda's) of een sportdrank drinken, om hersenoedeem te voorkomen. Hersenoedeem is het zwellen van de hersenen doordat er vocht in de hersenen wordt vastgehouden.

Voor mensen met aangeboren defect/zwak punt in een bloedvat van de hersnen kan XTC daarom ook dodelijk zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het oedeem treed op als je teveel drinkt (en vocht vast houdt), drink je te weinig dan droog je uit. Het probleem is dat dit normaal geregeld wordt door de hyposfyse. Daarom is XTC helemaal niet zo onschuldig.

Toegevoegd na 19 minuten:
>> Je wilde ook nog weten wat het gevolg is. Als je geluk hebt een ziekenhuisopname. Hoofdpijn, shock en bewusteloosheid kunnen het gevolg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat al denkt te weten Zevenzeeen. dan zou het stellen van deze vraag niet zoveel zin hebben lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@zevenzeeen: Natuurlijk beland niet iedereen in het ziekenhuis, gelukkig maar. Maar je vroeg wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het oedeem.
Dat zou best kunnen.
Kankergezwellen hebben de neiging nogal te groeien.