Hoe worden mijn tanden weer enigzins wit?

Ik rook en drink koffie. Poets mijn tanden 2x per dag uitgebreid (poetsen met antie-rokers, gewone fluortandpasta en spoelen met anti plak), maar toch worden mijn tanden gelig/bruinig. Wie weet een goede oplossing. Ik heb voor de rest goede en sterke tanden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Je kan je tanden poetsen met zout of met citroensap.....als je met citroensap poetst gaat de rokersaanslag heel snel weg. Niet te vaak poetsen met citroen of zout, want dat is slecht voor het glazuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

stop met roken en koffie. Ik weet het, het klinkt makkelijk, maar is de beste manier om wittere tanden te krijgen. Allebei de genotmiddelen hebben een erg negatief effect op je tanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je tanden bleken,heb ik ook gedaan.Mijn tanden zijn binnen een uur zeker 3 tinten lichter geworden.Ik ben naar Hilversum geweest en was heel tevreden.Het is de enige manier die echt werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Al te sterk bleken verzwakt het tandglazuur.
ik deed vroeger ook wel eens citroensap op een katoen doekje.... dan poets je er mee over je tanden en dat heeft ook een blekend effect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij eet zeker nooit fruit, syls? + Ed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ooit lang geleden witte ik mn tanden ook heel vaak maar op een dag werd ik verliefd op een heel knappe fotomodel die ik had leren kennen en die ha ha had knal gele tanden ( door de thee en ze poetste haar tanden ook nooit ) ha sindsdien vind ik het niet vies meer.... gele tanden ....ja alleen mn zus die zeurt nog wel eens tegen me
Cryofiel
13 jaar geleden
Citroensap bleekt inderdaad, maar het vreet ook je tandglazuur weg. @NovemberGraye, fruit en vruchtensappen zijn dan ook, naast suiker, de grootste gevaren voor je tandglazuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryo, daarom noemde ik het ook. Verder is het antwoord van edwin prima, aangezien de vraag niet is hoe je je tanden veilig witter kan maken.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ah, dan had ik je opmerking verkeerd begrepen. Ik had jouw opmerking geïnterpreteerd als: fruit is goed, fruit is zuur, "dus" zuur is goed. Dank voor je correctie.
Als je stopt met roken zul je zien dat je tanden na 3 weken al schoner en witter zijn. Ik spreek uit ervaring, want ik ben ook gestopt met roken en ik zag dat mijn tanden al witter zijn geworden... dus.... Geef die sigaret een schop onder zijn kont!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tanden bleken is wel heel rigoreus, en niet zo best voor je tanden. Over het algemeen kan de tandarts het polijsten met speciale pasta, dat scheelt al een jas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 weken geleden heb ik mijn tanden laten bleken bij the white smile company. Snel (1,5 uur), niet duur (€ 149,- en effectief!
Ik ben er erg tevreden over.

De behandeling is niet schadelijk en verandert niets blijvends aan de structuur van je tanden. Het bleken kan dus onbeperkt worden herhaald. In theorie zou je dit gerust meerdere keren per jaar kunnen doen. Het heeft echter pas weer zin als de tanden weer wat beginnen te verkleuren en er dus weer nieuwe verkleuringen in je tanden zijn gekomen. Na één behandeling is namelijk het maximaal haalbare resultaat bereikt en kunnen je tanden niet meer witter worden. Het heeft dus geen zin om na een korte tijd een tweede behandeling te ondergaan, je zult dan weer op precies hetzelfde resultaat uitkomen als na de eerste behandeling. Als je het resultaat helemaal optimaal wilt houden adviseren ze om de behandeling eens in de 2 tot 4 jaar te herhalen, afhankelijk van je consumptiegedrag en het onderhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een soort 'tandenmasker'. dit gaat als volgt: Neem een watje en doop dat lekker stevig in bier (stinkt wel) laat het opdrogen in de zon of desnoods met 'n fohn. Herhaal dit wanneer het watje weer is opgedroogt, dit herhaal je 4x. wanneer het voor de 4de keer is opgedroogt doe je er een beetje olijfolie op. Doe het met 2 watjes en je laat de olijfolie opdrogen op je tanden. dit verhaal klinkt allemaal heel vreemd , maar het werkt echt! Deze tip komt uit 'n girlz . Van 'n interview van Christina Aguilera.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gegarandeerd wittere tanden met Sonicare Heathy White. Binnen twee weken minimaal twee tinten lichter. Je mag hem zelfs twee weken op proef, niet tevreden geld terug.

Mijn tanden zijn het bewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
electrisch poetsen helpt.. en neem eens bakpoeder... dubbelkoolzure soda bleekt zonder het glazuur aan te tasten... is beter voor je tanden dan smokers....(dat is puur vim)