Het valt mij op dat als ik plas de straal een soort helix vormt. De straal lijkt om zijn eigen as te draaien dus....is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K
erotisi
7 jaar geleden
wel normaal denk ik, komt door het smalle spleetje waar het doorheen moet, omdat dat verticaal loopt kan er een soort draaiing in komen
TurfGraver
7 jaar geleden
Waar we ons tijdens het zeiken allemaal wel niet over verwonderen.... :p
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoezo een smal spleetje?
Dan zou je een brede platte straal krijgen en aan twee kanten tegelijk naast de pot pissen. Volgens mij werkt het als een brandweerslang:
Plat als leeg, rond als er water doorheen gaat. Het is echter niet perfect rond, ook is het urinekanaal niet recht, de binnenkant niet perfect glad en de uitgang niet vlak. zoek maar op "helix urine stream" en je zal zien dat het een combinatie van factoren is.
Met een tuinslang kan je experimenteren.

Antwoorden (1)

Bij de man verlaat de urine de penis door een smalle, vertikale spleet. Er komt dus een straal uit die in vertikale richting breder is dan in horizontale richting.

Vanwege de oppervlaktespanning wil water zich tot een bolletje vormen, om zo veel mogelijk volume met zo klein mogelijk oppervlak te bereiken. De urinestraal zal zich dus in vertikale richting samentrekken - en bijgevolg in horizontale richting uitdijen.

Dit proces gaat vanwege de massatraagheid wat verder door. Dus nadat de straal rond is geworden (de optimale situatie voor een straal), gaan de samentrekking in vertikale richting en de uitdijing in horizontale richting door. Je krijgt dan een straal die in horizontale richting breder is dan in vertikale richting.

Nu gebeurt hetzelfde proces, maar dan omgekeerd.

Op die manier alterneert de straal tussen "uitgerekt in vertikale richting en samengetrokken in horizontale richting" en "samengetrokken in vertikale richting en uitgerekt in horizontale richting". Dit geeft jou de indruk van spiraliseren.

Cryofiel
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
"Bij de man verlaat de urine de penis door een smalle, vertikale spleet." Bij de vrouw ook.
walter
7 jaar geleden
Het uiteinde van de plasbuis van de man is anders dan die van de vrouw. Bij een vrouw zitten er echter nog schaamlippen voor, die de vorm van de straal ook beïnvloeden. Net als wanneer een man plast zonder de voorhuid terug te halen.