kan je zoek worden van opgedroogde katten urine?

Kan je ziek worden als je een middag op de bank perongeluk op opgedroogde katten urine hebt gelegen en daarna mijn nieuwe uiterlijke verzorgings boodschappen tas tegen mijn kleding aankwam?Ik wil niets weggooien maar heb smetvrees. De hoezen zitten in de wasmachine en ga zo douchen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, daar kun je niet ziek van worden. Urine is steriel, er zitten geen bacteriën in. Het voelt vies, ruikt vies, maar is in feite niet vies. En zelfs als er wel bacteriën in zouden zitten (als de kat bijvoorbeeld een urineweginfectie had, wat trouwens best zou kunnen verklaren waarom je kat op de bank zou plassen, zeker als hij dit anders nooit doet) word je er niet ziek van als het tegen je huid komt. Als je een hele dag in verse - natte - urine zou liggen, is het ergste wat je ervan kunt krijgen een geïrriteerde huid. Je enige zorg op dit moment is je kat - heel vaak ligt er een medisch probleem ten grondslag aan buiten de bak plassen, en stress of angst is ook een bekende - en hoe je die ammoniaklucht uit je bank gaat krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100