Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je zoek worden van opgedroogde katten urine?

Kan je ziek worden als je een middag op de bank perongeluk op opgedroogde katten urine hebt gelegen en daarna mijn nieuwe uiterlijke verzorgings boodschappen tas tegen mijn kleding aankwam?Ik wil niets weggooien maar heb smetvrees. De hoezen zitten in de wasmachine en ga zo douchen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, daar kun je niet ziek van worden. Urine is steriel, er zitten geen bacteriën in. Het voelt vies, ruikt vies, maar is in feite niet vies. En zelfs als er wel bacteriën in zouden zitten (als de kat bijvoorbeeld een urineweginfectie had, wat trouwens best zou kunnen verklaren waarom je kat op de bank zou plassen, zeker als hij dit anders nooit doet) word je er niet ziek van als het tegen je huid komt. Als je een hele dag in verse - natte - urine zou liggen, is het ergste wat je ervan kunt krijgen een geïrriteerde huid.

Je enige zorg op dit moment is je kat - heel vaak ligt er een medisch probleem ten grondslag aan buiten de bak plassen, en stress of angst is ook een bekende - en hoe je die ammoniaklucht uit je bank gaat krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Plus! is de kat ziek? Naar de dierenarts en na laten kijken! Lucht krijg je goed weg met Urinr-off, of met HG alle nare geurtjes weg. Klein puntje: in tegenstelling tot bij de mens is blaasontsteking bij katten maar zelden bacterieel.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Urine-off of uri-go gebruiken op je bank. Niet knoeien met andere middelen. Daarmee krijg je de stank en vlek niet uit je bank! (Ik spreek uit ervaring) en maakt het alleen maar erger. Hoezen in de was kan wel. Maar de kussens zelf echt met een van die twee middelen behandelen. Kan ook als het al is opgedroogd. Je kan dit spul kopen bij de dierenarts of een dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Serieus Rieneke? Ik heb er één gehad die een paar keer een blaasontsteking heeft gehad, maar dat was altijd bacterieel. Tenminste, antibiotica sloeg snel aan. Wat is dan de oorzaak meestal?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding