Hoe komt dat mijn stief pa sneller koud krijgt terwijl het een beetje fris is binnen het huis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er zijn diverse redenen aan te geven dat de een het eerder koud krijgt dan de ander. Een belangrijke reden is de activiteit: vooral oudere mensen zitten veel stil, en zijn nauwelijks actief, terwijl jongere mensen het altijd druk lijken te hebben. Je kan het zelf ook merken: als je bezig bent heb je het vaak warm, als je een uurtje zit te lezen krijg je het snel koud. Daarnaast is er ook een verband met de stofwisseling: mensen met een lage stofwisseling hebben het vaker koud, met een hoge stofwisseling heb je het snel warm.. De werking van de schildklier (die op hogere leeftijd ook minder kan worden) heeft hier een duidelijke invloed op.
En dan is er nog de persoonlijke voorkeur: als je het graag iets frisser of iets warmer hebt kan het ook gewoon door gewenning komen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige mensen krijgen het sneller koud dan anderen.
Dat kan aan heel veel dingen liggen.

Hij kan heel moe zijn.
Slechte doorbloeding hebben (b.v. door overmatig roken)
Mensen die weinig buiten komen, krijgen het ook sneller koud. Slechte voeding wat weinig energie oplevert.
Niet lekker in je vel zitten kan er ook voro zorgen dat je het sneller koud krijgt.

Én niet te vergeten, weinig kleding ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij veel oudere mensen werkt de bloedsomloop niet meer zo als bij jongeren. En het bloed transporteert ook warmte door het lichaam. Dus hebben die het eerder koud.
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/koud.27028
De bloedsomloop van je stiefpa is niet zo geweldig goed waarschijnlijk.Wat vaker eten, zodat hij meer verbranding krijgt, is een optie.