Hoi allemaal ik heb een vraag. ik ben 1.75 en 64 kilo is dit een gezond gewicht of moet ik afvallen?? Alvast bedankt voor u reactie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken, dit is een prima gewicht!! Spiegel je niet aan die sprieten van modellen in bladen en tv, dat is ook niet altijd even gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reken zelf maar uit op http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx

Aan de rechterkant kan je het berekenen.

Ik denk dat je perfect bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij prima... je bent niet te licht, en niet te zwaar voor je lengte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een gezond gewicht hoor.

Je kan het uitrekenen door middel van je BMI te berekenen.

Jou BMI is 20.9 en dat is een normaal gewicht.

Kijk maar eens op
http://www.fysiotherapiedaalmeer.nl/daalmeerfolders/lengteengewicht.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijdens de pubertijd waar je nu in zit als je de goede leeftijd hebt ingevuld is het nooit goed om af te vallen(behalve op advies van de dokter) maar als ik dit zo zie staan denk ik dat je bijna te ligt zou zijn..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger zeiden ze altijd, haal van je lengte 110cm. af en wat er dan over blijft zijn de kilo's die je mag wegen.
Dat zou voor jou betekenen dat je 65 kg. mag zijn, dus je gewicht is prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo zeer wat je gewicht in kg is maar meer of de verhoudingen kloppen. Daarom kun je beter je vet percentage meten als je een eerlijk beeld van je zelf wil hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel belangrijker dan het goede gewicht, is dat je gezond eet en drinkt. En als je in je jeugd gezond eet en drinkt, gaat het resultaat (een goede gezondheid) op lange termijn veel beter zijn. Tel geen kilo's of calorieën, maar eet verstandig en gevarieerd. Ban alle light-producten, want zij zijn meestal ongezonder dan de gewone producten. Geniet van het leven, maar geniet met mate van de minder gezonde dingen. En wees nooit fanatiek. Gezonde discipline zit in heel kleine inspanningen, die je wel (bijna) elke dag volhoudt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet? Je moet helemaal niets. En zeker niet voor een ander. De normale verhouding is ongeveer dat je 5kg. boven of onder je lengte mag zijn. Dus in jouw geval, mag je hoogstens 80 kg wegen en minstens 59. Nou, jij zit er precies middenin. Perfecter kan het niet, zou ik zeggen.
Is het je omgeving die zegt dat je te dik zou zijn?
Of vind jij dat zelf?
Als de mensen om je heen dat zeggen...dan zou ik me daar weinig van aan trekken. Als je de buitenwereld blij moet maken....kun je je beter maar gelijk ophangen want die vinden het toch NOOIT goed. Dus beslis zelf maar, wat jij van jezelf vind. Ik zeg Prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me een prima, zelfs gezond gewicht. zeker icm je lengte. zit je gewicht soms 'raar' verdeeld?
waarom zou je willen afvallen?

probeer op dit gewicht te blijven.

kijk eens hoe het staat met je leeftijd, voeding en
beweging, zijn er hogere gewichten in de familie?
plak er nog een vraag aan vast
of doe je voordeel met de antwoorden.

ik wens je tevredenheid met jezelf.