Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben mensen meerdere levens?

De uitdrukking 'dat is me in een vorig leven gebeurd' komt toch ergens vandaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je vraag is niet 1,2,3 te beantwoorden en afhankelijk van aan wie je het vraagt zul je sterk verschillende antwoorden krijgen.

Wel is de wetenschap er volop mee bezig.
Onderzoeken in de quantumfysica leveren verassende ontdekkingen op. Maar of dat ook bewijzen zijn voor leven na de dood...?

Ik wil je 2 citaten niet onthouden:

"Een nieuwe wetenschappelijke waarheid zal niet triomferen, doordat zij haar tegenstanders weet te overtuigen en hen de waarheid laat inzien, maar doordat haar tegenstanders
tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die er mee vertrouwd is." (Max Planck)

En:

"Wonderen geschieden niet in tegenstelling tot de natuur, maar slechts in tegenstelling tot wat van de natuur bekend is"
Augustinus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, ik geloof van wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat noemen ze reïncarnatie.als je erin gelooft.niet iedereen doet dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De een zal ja zeggen de ander nee.
Volgens mij: Dood is dood!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen hebben absoluut meerdere levens.

Op http://geneotsa.webklik.nl kan je daar meer info vanaf halen.

Het heeft helemaal niets met geloof te maken.
Of je nu gelovig bent of niet, we maken na het sterven van ons lichaam, allemaal hetzelfde mee.
In het kort: Je ziel (lees: onsterfelijke energie) zal dan uittreden.
Daarna heb je 2 keuzes ;
1) je gaat mee naar `t Licht ( vaak vergezelt door familie leden die al zijn overleden) of met andere Lichtwezens.
2) je kiest ervoor om te blijven. Om te zien wat er nog allemaal gaande is. Al je emoties, gevoelens, ervaringen enz heb je dan nog steeds.

--indien je ervoor kiest om naar `t Licht te gaan ( 'wat velen als een tunnel, poort, of raam, beschrijven) , kan je uiteraard gewoon weer terug om te zien hoe t 'hier beneden eraan toe gaat'
Met dat verschil dat je daarna geen haat, wrok gevoelens meer hebt. Wel heb je nog pure liefdevolle gevoelens . Soms met spijt gevoelens.

Je angsten, interesses, hobby`s , taalkeuze, enz komen vaak uit een ervaring v een vorig leven.
Ook waarom je soms iemand erg mag, of juist niet.
Allemaal bagage uit eerdere ervaringen.
Lees de site maar eens door. Daar zal je hoop ik een antwoord kunnen vinden waar je wat mee kan.

Mvg Witlicht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding