Welke bevoegdheid heeft een bedrijfsarts?

Hallo,mijn vrouw heeft een burn-out gehad en zit in een traject dat ze langzaam aan weer wat uurtjes gaat werken.
Zelf heeft ze aangegeven dat ze op dit moment aan haar max zit qua uren omdat ze dit zelf aan haar lichaam/humeur merkt.
Haar huisarts heeft ook aangegeven dat dit voorlopig voldoende is.
De bedrijfsarts wil echter dat ze meer gaat werken en zo niet dat de consequenties voor haar zijn.
Dus mijn vraag aan jullie is wie er meer bevoegdheid heeft ,een bedrijfsarts of je huisarts?
Bedankt zovast.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

De bedrijfsarts is een medisch adviseur voor de werkgever. De werkgever bepaalt uiteindelijk wat hij met dat afvies doet. Een verstandige werkgever volgt dat advies op en als de werknemer het niet met het advies eens is, kan hij voor een second opinion bij een andere bedrijfsarts terecht.

De huisarts is feitelijk geen partij voor de werkgever. Als je een medische keuring moet ondergaan voor een of andere instantie is dat bij een andere dan de eigen huisarts.
Computoon