Wat te doen na het eruittrekken van een wrat ?

Ik heb net een wrat eruitgetrokken en het is erg gaan bloeden. Hoe zorg ik er nu voor dat de wrat niet terug zal komen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.4K
erotisi
8 jaar geleden
Lastig te zeggen. Houdt de wond goed schoon en hopelijk zorgt je afweersysteem voor een goede opruimbeurt van het virus.
Ritsuka
8 jaar geleden
door het bloeden kan het virus zich verspreiden: http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/gezondheid/vraag/31786/wrat-lostrekken

Antwoorden (2)

Daar kan je voorlopig niets aan doen,als je de wrat met wortel en al er uit getrokken hebt dan komt de wrat niet meer terug.Als de wortel er nog gedeeltelijk inzit zal de wrat later bijna zeker terug komen en dan pas zal je terug iets kunnen ondernemen.
fremar
8 jaar geleden
Daar kan je nu weinig meer aan doen.
Als je de wrat inderdaad in zijn geheel uitgetrokken hebt dan kan je er van uitgaan dat die wrat niet meer terugkomt; als je een stukje hebt laten zitten dan zal die langzaam aan weer aangroeien. Dat kan je simpelweg niet weten en zal je dus moeten afwachten.

Maar zelfs als je het helemaal uitgetrokken hebt wil dat nog niet zeggen dat je ook van wratten verlost bent. Wratten worden veroorzaakt door een virus. Dat virus komt bij het verwijderen van een wrat vrijwel altijd in het bloed terecht. Door het bloeden kan het virus zich makkelijk verspreiden, met name direct rondom de wond. Daar waar de huid weer geïnfecteerd wordt kan weer een wrat ontstaan; dat duurt natuurlijk wel weer een tijd. Het kan gebeuren dat er rondom het litteken van de wond waar je wrat zat meerdere wratten gaan ontstaan door zo'n herbesmetting.
Het is dus goed mogelijk dat je het probleem juist groter hebt gemaakt door de wrat zelf te verwijderen.

Of dat echt gebeurt is vooraf niet te zeggen, vaak gaat het ook wel goed en blijven de wratten weg. Hoe de percentages precies liggen durf ik niet te zeggen.

Tegen het bloeden nu kan je niets anders dan een pleister, of eventueel een drukverbandje. Ontsmetten ed is nu zinloos.