vriend wil aankomen en ik afvallen hoe combineren we dit?

Mijn vriend wil aankomen maar ik wil afvallen hoe kan ik dit gaan combineren als hij vette hap eet en ik een salade moet ik wel heel sterk zijn om het bij de salade te laten. ook de normale maaltijden dan eten we gezond Hollandse pot een uur later gaat mijn vriend weer eten omdat hij honger heeft maar ik moet dan mee eten het lukt me echt niet pffff iemand tips ik weet het niet meer ben 20 kilo aangekomen in de zwangerschap wil de kilo's er graag weer af hebben XD bedankt alvast

Weet jij het antwoord?

/2500

Gebruik een groot bord voor hem en een kleine voor jou. Minder eten vereist veel discipline.

Alleen salade vult niet genoeg, en vette hap is niet zo gezond om regelmatig te eten. Gewoon beide normale maaltijd, jij pakt vooral groente met vlees, hij schept meer aardappelen op. Klaar. Hij kan meer tussendoortjes nemen, volle kwark, volle melk, meer boter op brood etc. En gewoon lekker samen een vette hap af en toe, daar is niks mis mee, en dat kun je ook met mate eten (1 portie friet delen bijvoorbeeld). Toegevoegd na 1 minuut: Het is onzin dat jij mee zou moeten eten omdat je vriend weer honger heeft. Mannen hebben vaak meer eten nodig, hij kan prima zelfstandig iets pakken zonder dat jij ook wat neemt. Toegevoegd na 3 minuten: Ik neem aan dat je ook al zorgt voor voldoende sporten? Krachttraining met wat cardio werkt vaak het beste. Focus vooral op eiwitten en groente, dat vult het beste. Maar blijf wel koolhydraten en vetten eten, te laag in koolhydraten werkt niet voor iedereen met energie niveau bij sporten, en vetten bevatten o.a. belangrijke vitamines. Vooral beetje op de toegevoegde suikers letten.

Door heel gezond en bewust te gaan eten. Want goed is voor dikke mensen die moeten afvallen, is namelijk vaak ook heel goed voor dunne mensen de moeten aankomen. Vooral als je het type bent dat wel degelijk goed eet, alleen dan de verkeerde dingen. Wat je vaak ziet is dat dikke mensen "bewaarders" zijn - bij wie teveel gegeten calorieën, vooral uit koolhydraten - meteen worden opgeslagen en die moe worden na het eten, en dunne mensen zijn vaak "verbranders", die na het eten juist meteen energie krijgen - en die ook onmiddellijk verbruiken door extra actief te zijn. Zeker als dit bij jullie het geval is, hoef je absoluut niet voor jullie beiden apart te gaan koken. Als jullie voedsel teveel snelle suikers bevat - dat is vaak de grootste boosdoener - en te weinig goede vetten, heb je dikke kans dat jullie op het zelfde "dieet" beiden tekort komen. Als je bewust en gezond gaat koken (!) (gezond eten zit niet of nauwelijks in kant-en-klaar-producten) met langzame koolhydraten, veel magere eiwitten, gezonde vetten en veel vezels, heb je ene heel goede kans dat dit bij jullie beiden het gewenste effect zal hebben. Jij krijgt meer volwaardige voeding binnen om spiermassa te kunnen opbouwen en je vetpercentage te verhogen, terwijl je vriend meer volwaardige voeding binnen zal krijgen die langer verzadigd en niet meteen wordt omgezet in vet. Wat natuurlijk wel belangrijk is is dat je allebei goed "in je calorieën zit", dus dat hij wat minder eet dan hij verbruikt, en jij wat meer. Dat betekent dus NIET dat jij meer moet eten dan hij ; het gaat om jullie persoonlijke calorieënbehoefte. Toegevoegd na 35 seconden: Sorry, ik heb jullie omgewisseld zie ik ;-). Maar het verhaal is hopelijk wel duidelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100