vriend wil aankomen en ik afvallen hoe combineren we dit?

Mijn vriend wil aankomen maar ik wil afvallen hoe kan ik dit gaan combineren als hij vette hap eet en ik een salade moet ik wel heel sterk zijn om het bij de salade te laten. ook de normale maaltijden dan eten we gezond Hollandse pot een uur later gaat mijn vriend weer eten omdat hij honger heeft maar ik moet dan mee eten het lukt me echt niet pffff iemand tips ik weet het niet meer ben 20 kilo aangekomen in de zwangerschap wil de kilo's er graag weer af hebben XD bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Amadea
8 jaar geleden
Aankomen kan je sowieso beter doen door meerdere gezonde maaltijden te eten in plaats van een vette hap. Als hij na een uur al weer honger heeft kan hij beter een volkorenboterham met pindakaas en banaan en een kom kwark of yoghurt eten, en dat in de keuken doen. Het is natuurlijk onzin dat jij dan ook wat zou moeten eten!
Castle
8 jaar geleden
Wissel van bord ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je vriend gaat niet aankomen van een vette hap, en jij niet afvallen van een salade. Zo simpel is het nu ook weer niet. Dan ben je feitelijk allebei verkeerd bezig.

Antwoorden (3)

Gebruik een groot bord voor hem en een kleine voor jou. Minder eten vereist veel discipline.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alleen salade vult niet genoeg, en vette hap is niet zo gezond om regelmatig te eten.
Gewoon beide normale maaltijd, jij pakt vooral groente met vlees, hij schept meer aardappelen op. Klaar.
Hij kan meer tussendoortjes nemen, volle kwark, volle melk, meer boter op brood etc.
En gewoon lekker samen een vette hap af en toe, daar is niks mis mee, en dat kun je ook met mate eten (1 portie friet delen bijvoorbeeld).

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is onzin dat jij mee zou moeten eten omdat je vriend weer honger heeft. Mannen hebben vaak meer eten nodig, hij kan prima zelfstandig iets pakken zonder dat jij ook wat neemt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik neem aan dat je ook al zorgt voor voldoende sporten? Krachttraining met wat cardio werkt vaak het beste.
Focus vooral op eiwitten en groente, dat vult het beste. Maar blijf wel koolhydraten en vetten eten, te laag in koolhydraten werkt niet voor iedereen met energie niveau bij sporten, en vetten bevatten o.a. belangrijke vitamines. Vooral beetje op de toegevoegde suikers letten.
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima advies +. Het sporten heeft ook een positief effect voor beiden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn man staat ook om de haverklap boterhammen enzo naar binnen te proppen ; hij kan het hebben. Ik voel me echter geen moment geroepen om mee te gaan schranzen.
Door heel gezond en bewust te gaan eten. Want goed is voor dikke mensen die moeten afvallen, is namelijk vaak ook heel goed voor dunne mensen de moeten aankomen. Vooral als je het type bent dat wel degelijk goed eet, alleen dan de verkeerde dingen.

Wat je vaak ziet is dat dikke mensen "bewaarders" zijn - bij wie teveel gegeten calorieën, vooral uit koolhydraten - meteen worden opgeslagen en die moe worden na het eten, en dunne mensen zijn vaak "verbranders", die na het eten juist meteen energie krijgen - en die ook onmiddellijk verbruiken door extra actief te zijn. Zeker als dit bij jullie het geval is, hoef je absoluut niet voor jullie beiden apart te gaan koken.

Als jullie voedsel teveel snelle suikers bevat - dat is vaak de grootste boosdoener - en te weinig goede vetten, heb je dikke kans dat jullie op het zelfde "dieet" beiden tekort komen.

Als je bewust en gezond gaat koken (!) (gezond eten zit niet of nauwelijks in kant-en-klaar-producten) met langzame koolhydraten, veel magere eiwitten, gezonde vetten en veel vezels, heb je ene heel goede kans dat dit bij jullie beiden het gewenste effect zal hebben. Jij krijgt meer volwaardige voeding binnen om spiermassa te kunnen opbouwen en je vetpercentage te verhogen, terwijl je vriend meer volwaardige voeding binnen zal krijgen die langer verzadigd en niet meteen wordt omgezet in vet.

Wat natuurlijk wel belangrijk is is dat je allebei goed "in je calorieën zit", dus dat hij wat minder eet dan hij verbruikt, en jij wat meer. Dat betekent dus NIET dat jij meer moet eten dan hij ; het gaat om jullie persoonlijke calorieënbehoefte.

Toegevoegd na 35 seconden:
Sorry, ik heb jullie omgewisseld zie ik ;-). Maar het verhaal is hopelijk wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal eens met Marleen! Ik ben iemand met een snelle stofwisseling. Ik at de hele dag door. Maar dan blijft de verbrandingsmotor extra op gang en blijf je eten. Voor mij was de uitkomst goed verteerbaar (zodat je ook daadwerkelijk de voedingsstoffen uit je voedsel haalt) en voedzaam voedsel. Dus veel gekookte groenten: wortelen, pompoenen,zoete aardappel,broccoli etc en vlees zoals kip of een vleesvervanger. Van beetgare groenten zeggen ze dat er meer vitaminen inzitten maar die zijn wel slechter te verteren voor iemand die een snelle en waarschijnlijk slechte spijsvertering heeft. En daarmee dus minder voedingsstoffen uit het eten haalt. Snelle koolhydraten zijn lastiger te verteren en jagen de boel op en zeker pasta's geven snel energie en zullen voor je vriend niet handig zijn. 'S ochtends warme pap eten van goed doorgekookte granen (ca15 minuten) is een aanrader en zal het tussendoor eten aanzienlijk verminderen. Het is even wennen als je brood gewend bent :p maar een nieuw patroon is wel aan te leren. Het ontbijt is voor mij nu het belangrijkste. Als dat goed vult heb ik de rest van de dag minder honger. Zeker de boterham met zoet beleg is een no go. Voor jou kunnen de groenten wel wat minder gekookt of soms zelfs rauw zijn zoals salades. Dus er zit wel iets verschil in tussen wat het meest handig is voor jullie apart. Mijn vriend is juist iemand die wel vet opslaat. En wij eten hetzelfde. Ik blijf nu goed op gewicht en ik snaai tegenwoordig veel minder. Zoetigheid blijf ik zoveel mogelijk vanaf. En ook de snelle wokgerechten of pasta's eet ik een stuk minder. Want die zorgen dat ik snel weer wil/moet eten. We eten eigenlijk ook dezelfde hoeveelheden. Hij eet 's ochtends iets minder pap en iets meer brood tussen de middag, maar ik ben dan ook een stuk kleiner. Dus verhoudingsgewijs eet ik meer dan hij. Maar niet meer 6 keer per dag zoals vroeger ;) Als je af wil vallen kun je juist wel vaker wat eten. Alleen let erop dat je porties dan klein blijven. Dus niet door vaker te eten meer gaan eten. Ik heb bovenstaand geleerd en inmiddels uit de ayurveda. Klinkt misschien zweverig als je het Googled, maar ik heb het kunnen integreren in mijn oerhollandse leefstijl ;) Het is gebaseerd op verschillende typen mensen. Hopelijk hebben jullie er ook wat aan. En natuurlijk eten wij op zijn tijd ook echt wel een frietje of een kroket ;) Succes ermee. Het blijft een zoektocht wat voor ieder individu het handigst is. We zijn allemaal verschillend.