Gapen mensen in hun slaap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, slapen is vermoeiend, hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.goeievraag.nl/vraag/gaapt-geeuwt-slaap.33851
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aahh sorry ik had al gezocht maar niet gevonden!!
DankU
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je niet redden. Maar dan als nog meneer Jack heeft zijn vraag verwijdert!

Het beste antwoord

Geeuwen is een vorm van diep ademen, waarbij we longblaasjes die dichtgevallen zijn, weer open zetten. Longblaasjes vallen bv. dicht wanneer je moe bent: je gaat dan oppervlakkiger (minder diep) ademen. Ook tijdens je slaap kun je oppervlakkig ademen en kan je dus af en toe geeuwen of diep zuchten om dichtgevallen longblaasjes weer te openen. Wanneer je wil weten of je kinderen echt slapen: til hun arm op en laat die op hun hoofd vallen. Wanneer ze doen alsof, dan zullen ze hun arm naast hun hoofd laten neerkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je eenmaal in slaap bent dan gaap je niet meer!
Zo valt iemand die doet of hij/zij slaapt door de mand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat doen ze niet, in hun slaap slapen ze... Tijdens je slaap neemt men precies genoeg zuurstof en daarom hoef iemand de zuurstofinname niet bij te stellen, zoals bij gapen gebeurt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wetenschappelijk is nog niet vastgesteld wat gapen nou precies is. Het kan zijn als zuurstof tekort, maar ook andere dingen. Volgens mij moet je eerst die vragen beantwoorden en dan pas kijken naar deze. Of gewoon bij 100 proefpersonen een camera op het gezicht zetten tijdens de slaap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de (diepe) slaap geeuwt niemand…
Geeuwen is een plotselinge aanpassing van het zuurstof-opname-nivo…
En laat een ander zien dat je zo meteen vertrokken bent, letterlijk en figuurlijk…
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen mijn moeder in het ziekenhuis in een kunstmatige slaap werd gebracht moest zij wel gapen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MIjn man gaapt in zijn slaap. Ik heb wel eens na een gaap gevraagd of hij wakker was omdat ik ook dacht dat je alleen kunt gapen als je wakker bent, maar hij sliep dus echt. Dus het kan wel.