Hoe kan het dat deze test aantoont dat water wat gekookt is in de magnetron niet goed meer is?

Er staat een test op het internet waarbij je gekookt water uit een magnetron en gekookt water uit een pannetje aan 2 plantjes moet geven. Het ene plantje krijgt gekookt water uit de pan en de ander uit de magnetron. Na een week is het plantje welke gekookt water heeft gekregen uit de magnetron dood. Hoe kan dit?
Ik heb zelf ook de test gedaan bij twee plantjes en het bleek echt zo te zijn. Hoe kan dit nu?
Een paar maanden geleden was ik al overtuigd door iemand (ik noem geen namen maar haar naam begint met Cryo en eindigt op fiel) dat de magnetronkoken niet ongezond is. Maar door dit testje komen er toch wat twijfels naar boven. Is er iemand dit dit kan verklaren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij het gewoon koken van water wordt water meestal vanuit de bodem al of niet via een warmtespiraal verhit. Daar vormen zich dan dampbellen en slaan zouten van carbonaten neer, het opgeloste koolzuur reageert dan met deze metaalionen dus Calcium , Magnesium en KOPERcarbonaat, welke allen onoplosbaar zijn in water. De wat pittige aanval op Cryofiel (waar ik ook wel eens een meningsverschil mee gehad heb) is in dit geval niet terecht, magnetronnen is niet schadelijk gebleken voor de gezondheid Het verhitten met een magnetron gaat anders dan gewoon koken, een golflengte in het gigahertzgebied grijpt aan op de watermoleculen en brengt deze in trilling, wat dus warmte is. Wat achterwege blijft , is het neerslaan van carbonbaatzouten omdat de verhitting minder centraal gebeurt en op de plaats van de verhitting ook geen vaste plek is waar deze zouten neer zouden kunnen slaan. Planten zijn gevoelig voor koper en nog sterker voor chroom. Ook ijzer slaat neer. Die worden door gewoon koken neergeslagen en door magnetronnen niet. Dat zou de meest zinnige verklaring wezen voor het effect op de plantjes, er treedt dus een beperkte vorm van demineralisatie op bij koken van juist die elementen waar planten gevoelig voor zijn. Koper en ijzerionen zijn echter sporenelementen die je nodig hebt, gekookt water waar deze uitgehaald zijn is dan minder gezond, daarom moet je ook nooit gedestilleerd/gedemineraliseerd water in grote hoeveelheden (meer dan een glas) drinken, je kunt je zoutbalans dan zeer ernstig verstoren. Terugkomend op de proef met de plantjes, dit gaat dus alleen op met leidingwater waar bovengenoemde mineralen (koper en chroom) aantoonbaar in aanwezig zijn. Met hard water is dat vaak het geval, het koper komt vaak uit het leidingstelsel zelf. Er zijn veel mensen bang voor magnetronverhitting. Dat heeft geen enkele wetenschappelijke basis. Deze mensen zouden ook vooral moeten stoppen met mobiel/draadloos bellen, de golflengte verschilt weinig van de magnetron en kan dus in de hersenen een zeer lichte opwarming geven, vooral krachtige walki talkies kunnen tot 4 watt afgeven. Dat is echter nog geen 1% van wat een magnetron doet.

Dat is geen test. Zelfs geen 'testje'. Weet je wat een 'crackpot-site' is? Oplichting en bedrog. Google maar eens op 'Jeff Rense'. Zo gek als mijn tuindeur. Niet alles geloven wat je leest is het devies.

Heb je het ook dubbelblind getest ?? Met gezonde volwassen planten ? Het zelfde soort trucje ken ik namelijk ook met plantjes waar je wel en niet tegen praat, of rijst die wel of niet zou beschimmelen als je er lieve of vervelende dingen tegen zegt. Ik heb altijd een beetje moeite met dat soort testjes. Het blijkt dat wanneer je ze dubbelblind doet (dus dat je ZELF niet weet welke het vermeend 'goede' en het vermeend 'slechte' krijgt)de test niet altijd zo zwart wit is. Daarnaast is de kans dat een stekkie doodgaat sowieso al snel tegen de 50 %. Daarnaast zijn mensen geen plantjes, en hoeven wij geen voedingsstoffen uit water te halen. Bovendien, kapot koken is kapot koken. Als er geen voedingsstoffen meer inzitten, ben je afhankelijk van de samenstelling van de aarde voor je test. En daar kan ook heel veel mis mee gaan. Ik zou niet meteen bang worden voor magnetron-water (al zijn er beduidend smakelijkere manieren om thee te zetten). Het zijn namelijk alleen maar geluidsgolven, en als de magnetron uit is, is de 'straling' verdwenen. Een dergelijk onderzoek is afhankelijk van ZO veel factoren voor je iets van een zinnige uitslag kunt krijgen (en moet ook nog eens onder goed gecontroleerde omstandigheden plaatsvinden), dat je er niet meteen van ondersteboven hoeft te raken. En al helemaal niet van een 'onderzoek' met twee plantjes in de vensterbank. De kans dat je de uitslag krijgt die je wilt is gewoon TE groot. Laat het ze eerst maar eens grondig in een laboratorium onderzoeken - hoewel daar vermoedelijk nog geen enkele aanleiding toe is.

Heb je 'm echt zelf gedaan? Ik heb even gegoogled, maar ik zie telkens die zelfde 2 amerikaanse plantjes als 'bewijs'... Ik vind het een vreemd en ongeloofwaardig verhaal...temeer omdat ik al jaren lang al mijn stekjes in grond zet die ik voordien in de magnetron steriliseer om er geen schimmels in te krijgen... En ze doen het altijd prima...hoe zit dat dan met het vocht in mijn potgrond? Dat zou dan toch ook 'giftig' moeten zijn? Over de smaak van magnetronvoedsel hoeven we niet te twisten...het is vrijwel oneetbaar...maar gevaarlijk...? Toegevoegd na 1 dag: Je zou je ook nog af kunnen vragen waarom je water voor de planten eerst moet koken...misschien zit er daar erg veel chloor in het water, of calcium, of andere chemicaliën...er zou dan bij koken in een pannetje, omdat het langer duurt, meer van kunnen verdampen of neerslaan dan in de magnetron... maar dan ligt het doodgaan van de plant aan de kwaliteit van het water...niet aan de magnetron als zodanig....Er zijn ook planten die absoluut niet tegen calcium kunnen...ook dat kan zo'n testje beïnvloeden...kortom : het zegt niet dat water uit de magnetron ook ongezond zou zijn voor mensen...Maar een waterkoker is een stuk energiezuiniger...dus vrijwel niemand zal de magnetron gebruiken om er water in te koken... In Nederland hebben we kwalitatief zeer goed drinkwater...en behalve voor heel gevoelige planten hoeft dat echt niet eerst gekookt te worden...

Elektromagnetische straling van een magnetron kan niets veranderen aan water en het dus ook niet giftig maken. Gelukkig is het gebruik van de magnetron niet verplicht en kun je beter water koken in een elektrische waterkoker. Dat is nog sneller ook.

Natuurlijk ligt het niet aan de magnetron. Volgens mij heb je, al dan niet bewust, negatieve energie gestuurd naar het magnetronplantje. Dat is namelijk echt de doodsteek voor planten, omdat die van nature ontzettend emotioneel zijn! Zie bron.

Bronnen:
http://wereldgeheimen.nl/wg/index.php?opti...

Als het voor jou niet goed voelt dan moet je het gewoon niet doen denk ik dan... Iedereen kan zeggen dat het niet verantwoord onderzocht is..als jij die test hebt gedaan dan dnek ik dat je daar een reden voor hebt. Die reden zou best eens kunnen zijn dat je van binnenuit voelt dat het iig voor jou niet goed is. Waarom zou je dan toch iets doen/ gebruiken omdat een ander vindt dat het ok is.. Jou gevoel is wat telt voor jou. Ikzelf kan niet tegen bv electra...Als je me niet kent denk je dat het te idioot voor woorden is..(Althans de 'wetenschappers' onder ons) Ook straling kan ik niet goed tegen. De hele wereld op zijn kop en vertellen dat het niet kan....jammer ik heb het al jaren en heb lang niet geweten waar dat beroerd voelen vandaan kwam.... er is mee te leven hoor, dus geen reddingspogingen svp..maar ik wil er maar mee zeggen; Soms moet je afgaan op wat jij denkt/ voelt en de anderen laten voor wie zij zijn.

Geweldig de beste onkruidbestrijder die er is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100