wat is een loopkoker?

Ik heb reeds mijn knieschijf gebroken, ik loop nu in een brace met een spalk er in. Maar ik krijg volgende week een loopkoker. Nu vraag ik me af wat dat precies is? Is het gips of iets?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Meestal bedoelt men daarmee een gipskoker waarmee je kunt lopen; met een gestrekte knie dus. Maar ook een koker van ander materiaal kan men een loopkoker noemen.

Wat bij jou precies bedoeld wordt, weet ik niet. Meestal wordt er eerst een gipskoker gebruikt en daarna eventueel een brace met achterspalk, áls er al een brace gebruikt wordt tenminste. Omdat het een tijdelijk probleem is, kiest men vaak voor een oplossing met gips. Maar het beleid kan verschillen per ziekenhuis, specialisme en per arts, dus als je precies wilt weten wat de bedoeling is, zul je dat toch echt aan je behandelend arts moeten vragen. Bij de gipskamer weten ze meestal ook wel aardig wat welke arts voorschrijft na een bepaalde ingreep of bepaald letsel.