waar vraag je een second opinion aan ?

Ik heb hartklachten me hart slaat vaak over en gaat te snel .. nu zegt mijn huisarts dat ik me hier niet druk over hoef te maken , maar het zit erg in de familie zijn er al verschillende aan overleden .. nu wil ik graag dat dit echt goed onderzocht word , maar waar vraag ik een second opinion aan ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
" .... En er zijn er al verschillende aan overleden .."
Op welke leeftijd en met welke soort hartklachten ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt buiten de gegeven antwoorden, ook de huisartsenpost eens bellen, als je buiten de openingstijden van je huisartsenpraktijk om last krijgt, ook dan is de kans zeer groot dat er een andere huisarts eens naar kijkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn 2 ooms (nooit gekend) zijn allebij na de geboorte binnen een halfjaar overleden mijn overgrootouders allebij . 1van me ooms had een hartafwijking , de ander had ook een hartafwijking , me overgrootvader eem te groot hart , me overgrootmoeder haar hartkleppen werkte niet meer . En de rest wie ik niet ken had het ook bijna allemaal ..
Erna55
8 jaar geleden
De baby's hadden een grote afwijking.
hoe oud waren je overgrootouders en andere familieleden toen ze aan een"hartafwijking "stierven ?
Welke hartafwijkingen waren dat ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Me overgrootvader had eem te groot hart , en me overgrootmoeder haar hartkleppen werkte niet . Die waren allebij rond de 80overleden , de hele kant van me oma heeft er last van zijn maar een paar wie geen last hebbem
Erna55
8 jaar geleden
Dan weet je nu dus ook dat je met een te groot hart en met hartklep-problemen toch 80 jaar oud kunt worden.
En dat degenen die last van hun hart hebben, ( je zegt niet welke klachten of welke afwijkingen ) ook nog steeds in leven zijn. Er zijn mogelijk erfelijke factoren of er zijn slechte leefgewoontes, of het is gebruikelijk om te klagen.
Omdat je nog niet vertelt welke klachten en diagnoses er bij de "hele familie" spelen, kan ik daar nog niets zinnigs over zeggen.

Antwoorden (2)

Via je zorgverzekeraar, dan stoot je je huisarts niet tegen de borst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een second opinion is pas als je het niet eens bent met een specialist. Je bent alleen bij de huisarts geweest, dus nog niet bij de specialist (cardioloog). Vraag aan je huisarts een verwijzing naar een cardioloog. Daar wordt dan een verdergaand onderzoek gedaan (eventueel E.C.G. of andere test).
jc54
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Maar als de (eerste, eigen) huisarts het probleem niet groot genoeg vindt of niet belangrijk genoeg vindt voor een verwijzing naar de specialist en dus deze verwijzing weigert, moet een patiënt toch naar een tweede huisarts voor een second opinion?