Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om in spiermassa aan te komen terwijl je minder dan je dagelijkse behoefte aan calorieën neemt?

Ik wil graag een beetje vetmassa kwijtraken door middel van een combinatie cardio en fitness.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit uiteraard in combinatie van een hoge eiwitinname

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
913
Ritsuka
9 jaar geleden
wil je nu spiermassa opbouwen of vetpercentage verlagen? want je hoofdvraag en toelichting zeggen verschillende dingen.
Voor spiermassa aankomen moet je een overschot hebben, voor vetpercentage verlagen (waardoor spieren beter zichtbaar zijn) heb je een klein tekort nodig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Allebei, ik heb van enkele mensen gehoord dat het mogelijk is in om spieren te kweken en vetpercentage te verminderen, in kleine mate weliswaar. Graag zou ik hier een bevestiging van willen horen van iemand die kennis heeft op dit gebied
Ritsuka
9 jaar geleden
Dan bedoel je mogelijk body recomposition, dan eet je ongeveer naar behoefte, en dan kun je langzaamaan spieren opbouwen en vetpercentage verlagen.
Kan wel, maar gaat langzaam.
Ritsuka
9 jaar geleden
Dan krijg je zoiets als dit: https://gokaleo.com/2013/08/28/a-brief-history-of-my-timeline-photos/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga je flink meer sporten?
Ga er dan maar vanuit dat je meer zal gaan willen/moeten eten.
(natuurlijk afhankelijk van hoeveel je nu eet) Vergeet vooral (dierlijke) vetten niet, die heb je o.a. nodig voor een goeie hormoonspiegel en pas op met koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties allemaal, hier kan ik zeker wat mee!
Ik ga veel sporten (kracht en cardio) en ik zal ongeveer eten naar behoefte.
Ritsuka
8 jaar geleden
Goed bezig. Zelf doe ik 2-3x in de week krachttraining (fullbody workout) en daarnaast cardio naar behoefte. Bevalt mij goed, maar je moet natuurlijk kijken wat voor jou werkt.
Zelf focus ik op in elk geval 100 gram eiwitten per dag en voldoende groente, en voor de rest luister ik naar wat mijn lichaam graag wil.
Ritsuka
8 jaar geleden
Als je minder eet en ook minder beweegt, dan kom je met je dagelijkse energiebalans toch weer ongeveer uit?
Want door minder te bewegen word je verbruik ook minder.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is mogelijk maar niet zo zeer Door minder calorieën. Wel Door dan meer te gaan bewegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding