kan niet van medicijnen dik worden maar nu denk ik toch dat het wel kan heb hoge bloeddruk tabletten en maagtabletten is het echt zo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (4)

Ik kan me zo voorstellen dat medicatie tegen de hoge bloeddruk wel dat effect heeft. niet de medicatie opzich maar meer het feit dat je hart er minder krachtig door gaat slaan en dus minder energie verbrandt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelling dat je van medicijnen niet dik kan worden klopt niet helemaal. Sommige medicijnen hebben invloed op je stofwisseling, medicijnen die je 'suf' maken zorgen voor minder energie waardoor je kan aankomen. Anti depressieva hebben invloed op je hersenen waardoor je meer kan gaan eten , en ook prednison is een middel waar je honger van krijgt en meer van gaat eten.
Maar het is bijna wel altijd zo dat het niet zozeer de pillen zelf zijn waar je dik van wordt maar de verandering in je eetpatroon, meer honger, of door minder beweging.
Het kan dus goed zijn dat de medicijnen die jij nu slikt ervoor zorgen dat je meer trek hebt, het is aan jezelf om daar verstandig mee om te gaan om aankomen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maagtabletten hebben invloed op de zuurgraad in je maag, dus heeft het invloed op de manier van eten. Immers, eerst durfde je bepaalde dingen niet te eten omdat ze te vet waren en onmiddellijk je maag in vuur en vlam zetten, en nu durf je dat wel. Misschien stel ik het hier erg overdreven, maar in principe is het zo dat je maag nu meer kan verdragen, en dat is waar je voedingspatroon gemakkelijk op inhaakt.
14 jaar geleden
Medicijnen kunnen je weldegelijk dik maken.
Sommige mensen zijn zeer gevoelig voor bepaald soort medicijnen. Het lichaam ziet het als gif en de lever is hard aan het werk om het gif op te ruimen.

De lever is bij uitstek het vetverwerkende orgaan. Wanneer deze belast wordt met andere 'werkzaamheden', komt het vet verbranden op de tweede plaats, dus wordt je dikker.

Daarnaast worden overtollige gifstoffen opgeslagen in vetweefsel, hoe meer gif, hoe meer vet nodig is om het op te slaan.