Kan je, als je merkt dat je ongesteld wordt het ineens afremmen door minder te eten?

Als ik merk dat ik ongesteld ga worden door dat mijn buik dan dikker wordt zonder dat ik opeens veel meer eet, kan ik dan door minder tot bijna niets te eten op een dag de menstruatie overslaan of uitstellen? En wat gebeurt er dan met het bloed dat eruit moet maar niet komt?
Ik heb dat zegmaar wel eens geprobeerd, dat ik bijna ongesteld moest worden en dat ik gewoon niks ging eten en dat het na een tijdje mijn buik weer minder dik werd en ik gewoon een maand had overgeslagen, maar waar is dan het bloed gebleven? want dat is er dus niet via de natuurlijke weg uitgekomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit een erg verontrustende vraag...

Het beste antwoord

Je beantwoordt je vraag zelf in je uitleg.

Maar je moet eens goed gaan nadenken wat je met je lichaam aan het doen bent en waarom. Ben je het aan het uitstellen omdat je het vervelend vindt om ongesteld te zijn of wil je niet ongesteld zijn omdat je buik dan opzet (wat heel normaal is en maar een paar dagen aanhoudt). Je bent in ieder geval heel ongezond bezig als je zelf je menstruatie wilt beïnvloeden. Zoals de vorige beantwoorder al zei: Slik dan de pil door, dat is minder ongezond dan niet meer eten. En als je een ander probleem hebt, neem dan contact op met de huisarts, die kan je doorverwijzen voor juiste hulp.

En je vraag waar het bloed dan blijft: Je lichaam stoot het baarmoederslijmvlies af, omdat je eitje niet is bevrucht. Maar als je geen voedingsstoffen binnenkrijgt, stelt je lichaam dit uit omdat er met het bloed ook voedingsstoffen verloren gaan. Je zult dus niet gaan bloeden. Je moet dit aanvullen om gezond te blijven tijdens je menstruatie. Vandaar dat sommige vrouwen ook zo'n trek krijgen tijdens en voor hun menstruatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Juist als je menstrueert (en vlak daarvoor) moet je goed eten, drinken en slapen.
Bekend is dat vrouwen die ondervoed zijn niet ongesteld worden om energie te besparen. De natuur probeert te voorkomen dat je zwanger raakt. Als dat bij jou het geval is, moet je echt meer gaan eten!
Hoewel je er niet naar vraagt: Als je niet ongesteld wilt worden, slik dan de pil door of zo, maar zorg goed voor jezelf..